10 errors que tot API ha d’evitar en mostrar un habitatge

Pot succeir que les presses, tenir massa visites concertades en un mateix dia o caure en la rutina portin a un agent immobiliari a cometre errors a l’hora de mostrar un habitatge, la qual cosa pot frustrar una venda o un lloguer. Però encara que tots som humans i cometem errors, pero si ets agent API, hi ha errors que has d’evitar cometre:

1. Arribar tard a la cita

Arribar tard no és professional i segons com, fins i tot una falta de respecte. A Espanya sempre s’ha estat més flexible en aquest sentit, acceptant fins a 15 minuts de cortesia, però no ha de ser així quan tens una cita amb uns clients per mostrar-los un pis a Sabadell. Com a agent API hauries d’arribar fins i tot abans i preparar l’habitatge per a la visita.

2. Ser massa formal o informal

Un agent API ha de ser camaleònic i detectar quin tipus de persona té davant. Si és una persona molt seriosa i formal convé evitar fer bromes o ser massa informal en explicar les característiques de la casa. Si per contra, detectes que és una persona més distesa, pots permetre’t algunes llicències per agradar i que s’emporti una bona impressió de la visita. Però en cas de dubte, el més prudent és ser formal.

3. No conèixer l’habitatge prèviament

Mai has de mostrar-li a un client un immoble que tu no hagis vist abans. La imatge de tenir un agent immobiliari intentant vendre una casa a Girona que ni tan sols coneix, és desastrosa. Si és una entrada nova de l’agència i no has tingut temps de veure-la, avança’t a la visita i estudia les seves característiques abans de procedir.

4. No saber respondre preguntes bàsiques

No pretenem que et sàpigues de memòria tots els detalls i aspectes de tots els habitatges que hi ha a la cartera de la teva agència API, no obstant això, abans d’anar a una visita hauries de revisar quines són les seves característiques, condicions de venda, i altres detalls obvis que els visitants et puguin preguntar.

5. No prendre’s de debò al visitant

De vegades la imatge i els estereotips poden jugar males passades. No perquè un client acudeixi a la visita amb corbata significa que tingui més capacitat adquisitiva que un altre que acudeixi pràcticament en bermudes i xancles. No prejutgis i tracta a totes les visites com si fossin els compradors més probables per a aquest pis a Badalona.

6. No haver preparat l’habitatge per a les visites

És un tema que hem comentat moltes vegades a api.cat: una imatge val més que mil paraules i la impressió que s’emporti el client d’una casa és determinant per a l’èxit de la venda.

7. Anar amb presses

El client no té la culpa que tinguis pressa o massa visites a fer en el mateix dia. El client es mereix que l’atenguis, pràcticament, com si fos l’únic de la teva jornada. Que se senti còmode i pugui observar amb tranquil·litat com és el pis que li interessa a Castelldefels, és fonamental.

8. No saber detectar els signes d’interès

Les presses abans esmentades o anar distret poden fer que no detectis que als visitants els està interessant molt aquest habitatge. Són aquestes senyals les que has d’aprofitar per emfatitzar tot allò de positiu que té el pis a Terrassa i entusiasmar-los de tal manera que surtin amb la idea de comprar o llogar.

9. Obviar informació

Que l’habitatge tingui defectes no és motiu per obviar-los o mentir al visitant, ja que si li interessés de debò, tard o d’hora s’assabentaria i la teva professionalitat quedaria qüestionada. Tots els habitatges tenen detalls millorables, però és decisió del comprador acceptar-les o no.

10. No oferir-te a una segona visita

No donis per descomptat que per les cares que posaven no els ha interessat aquest pis a Reus que els has ensenyat. De vegades, en fred es canvia d’opinió i es considera la idea d’una segona visita per acabar de decidir.

Foto: BIT Comunicació

Comments

  1. By mario

Les respostes als comentaris contingudes en aquest blog són orientatives i no són constitutives de cap assessorament legal, per tant, no tenen força vinculant, no es deriva responsabilitat i no atorguen cap garantia sobre la licitud i legalitat de la informació difosa.

Deixa un comentari