La feina d’un agent API no acaba en tancar una venda i lliurar les claus al nou inquilí o propietari. I fer-ho així és un error posat que aquest client satisfet, és una nova porta oberta futurs negocis i referències.
Avui a api.cat parlem dels errors que no has de cometre amb la teva gestió i cartera de clients.
1. No mantenir el contacte amb els clients una vegada tancada l’operació. És un dels principals errors que comenten els agents immobiliaris. Si li vas dedicar tant temps i esforç en convertir un client potencial en un comprador real, el penses malgastar? Mantingues el contacte mitjançant fórmules no invasives i amigables, com per exemple enviar una newsletter mensual informativa, felicitacions de nadal o d’altres, que facin que et recordin i el dia que ho torni a necessitar o hagi de recomanar-li un agent API a un amic, siguis el primer que surti per la seva boca.
2. No guardar degudament la informació dels teus clients. És difícil donar una imatge de professional quan la teva “llista de contactes” està entre tovallons de bar, un arxiu vell amb fitxes de paper, o es perd en les profunditats de la safata d’entrada del teu correu electrònic. Primera tasca, importantíssima i que requereix un manteniment diari: fer-te una bona agenda de contactes amb totes les dades dels teus clients (nom i cognoms, telèfon, correu electrònic, quina operació vas tancar amb ell, quan, quins interessos va mostrar en la seva cerca d’habitatge, etc.)
3. No invertir en màrqueting o no fer el degut seguiment. No invertir gens en màrqueting i publicitat és gairebé tan dolent com fer-ho però no analitzar els resultats obtinguts amb aquesta inversió. Recorda el que t’expliquem al post Digitalitzar-se o morir. Els temps canvien, la forma d’arribar als teus clients, també.
4. No guardar per a les èpoques difícils. Creiem que després de 7 anys de crisi financera ja ho has après, però no està de més que ho recordem. Durant bons moments, quan aconsegueixes tancar moltes compravendes d’habitatges, has de guardar un fons d’emergència per mantenir la teva activitat quan la ratxa no sigui tan bona. No oblidis que el mercat és cíclic i segons la localitat on treballis, pot afectar-te més o menys. No és el mateix treballar en localitats principalment de vacances com Salou, que en grans capitals com Barcelona.
5. No saber veure en quines ocasions pots anar més enllà. Si és tracta d’un client que s’instal·la per primera vegada a la teva ciutat, no la coneix i ets un dels seus primers contactes, per què no oferir-te a donar-li consells per moure’s per la ciutat, recomanar-li llocs que ha de visitar o comerços que li poden ser útils en els seus primers dies? Segur que t’ho agrairà moltíssim i no oblidarà com de bé el vas tractar quan va sentir la incertesa de començar una nova vida en un nou lloc.
¿Vols afegir-ne algún més?
Foto: Pinterest
1 comment
Es un post muy interesante.
Felicidades a su autora Anna Gaya.