Des que el 2003 la “mare de totes les xarxes socials”, Facebook, donés els seus primers passos per la Universitat de Harvard de la mà de Mark Zuckerberg, no ha passat molt de temps, però sí el suficient per convertir-se en la xarxa que manté connectats a 1.650 milions d’usuaris a tot el món, dels quals uns 20 milions són a Espanya. Tot i que aquestes xifres, per si soles poden ser molt convincents per decidir si tenir o no presència a Facebook, des del blog de notícies immobiliàries de Api.cat et donem alguns motius més pels que creiem que és bona idea que la teva agència hauria d’incloure accions en aquesta xarxa social dins del seu pla de màrqueting.
1. Perquè és rendible
A més d’arribar a un públic en creixement constant, les teves publicacions (missatges) poden arribar exactament on vols que ho facin. La qual cosa és un gran avantatge respecte al màrqueting convencional, ja que, d’aquesta manera rendibilitzes al màxim el temps i diners invertits. I és que, Facebook disposa d’eines que permeten promocionar els teus posts i dirigir-los a una audiència segmentada aplicant els teus propis criteris. Així, pots promocionar una publicació d’uns pisos en un barri de Barcelona entre els usuaris de Facebook ubicats a Barcelona, d’edats compreses entre els 25 i els 65 anys i amb uns interessos concrets acords amb un estatus econòmic determinat.
2. Perquè és barat
A més de les promocions, a Facebook també pots posar anuncis per molt menys diners que en els suports tradicionals de publicitat. De fet, és una cosa que fan el 31% de les empreses que tenen presència a la xarxa, segons l’informe “Ús de Facebook per part de les empreses espanyoles” elaborat per l’Associació Espanyola d’Economia digital. Però, el més significatius és que el 79% d’aquestes empreses assegura que repetiria. A més, tres de cada quatre companyies valoren aquesta acció com a positiva perquè els ha permès aconseguir més seguidors a les seves pàgines (62%) i han obtingut més rellevància a nivell d’imatge (42%) i, fins i tot, un 44% reconeix que li ha permès contactar amb nous clients i incrementar les seves vendes.
3. Perquè crea vincles
Des que Facebook forma part del dia a dia de la majoria de la gent, (i cada vegada és més certa aquesta afirmació), les empreses tenen la possibilitat de formar part d’aquest “dia a dia”, la qual cosa és una gran oportunitat. Ara bé, tal com dèiem, l’empresa que té activa una pàgina a Facebook té davant seu un mercat immens. No obstant això, això no és suficient per vendre. Els responsables de la pàgina han de saber aprofitar la seva presència i treure-li el màxim partit. I és aquí on entren en joc l’estratègia de màrqueting i els continguts de qualitat. El community manager ha de tenir entre els seus objectius l’establiment de vincles amb els seguidors de la pàgina. De tal manera, que l’usuari senti que pertany a una comunitat, a la teva comunitat.
Aquest “engagement” (compromís) és la base per crear relacions fermes i duradores, la qual cosa és fonamental per a qualsevol negoci que pretengui créixer i mantenir-se per un llarg període de temps.
Està la teva agència a Facebook? Creus que una empresa hauria de tenir presència en aquesta xarxa? Comparteix la teva opinió amb nosaltres. Ens encantaria conèixer-la.
Foto: BIT Comunicación