Vendre un immoble no és fàcil. I menys en els temps que corren. Però hi ha determinades actituds que t’ho posaran encara més difícil. Per assessorar-te en aquesta tasca, t’aconsellem que contractis els serveis d’un agent immobiliari. Encara així, a Api.cat t’enumerem les 5 ficades de pota que has d’evitar si vols vendre el teu habitatge:
1. Fotografies mal fetes. Imaginem que vols vendre el teu pis de Manresa. Segurament, si col·loques una col·lecció de fotos espectacular, l’habitatge no es vendrà sol, però servirà per destacar-te de la competència i t’ajudarà a comercialitzar l’immoble. La clau es troba en la imatge de serietat que genera l’anunci i la possibilitat de captar més visites a través de les fotografies. El diari econòmic ‘The Wall Street Journal’ assegura que les propietats en venda que tenen una bona fotografia mantenen millor els preus.
2. No posar imatges de l’habitatge. Una ficada de pota encara pitjor que posar fotografies dolentes és no posar cap. Un estudi de la Universitat de Norfolk conclou que els compradors utilitzen el 60% del temps quan miren un anunci en les fotografies. La resta del temps ho dediquen a veure les característiques i a comprovar les explicacions del venedor. D’aquesta forma, la inclusió de les imatges en un anunci immobiliari resulta una tarja de presentació imprescindible per generar confiança al client.
3. Descripció escassa de les característiques de la casa. El teu objectiu quan col·loques un anunci és ressaltar les característiques úniques que ofereix el teu habitatge. Si no ho fas, una altra ficada de pota. Explica amb detall el que sobresurt del teu immoble, el tipus de propietat, la ubicació i els actius que ofereix respecte a uns altres que es trobin a la mateixa zona. En poc espai, has de ser capaç de destacar perquè el pis que vens és adequat per a una família, un solter o una parella. Personalitza!
4. Evita faltes d’ortografia. A més d’una ficada de pota que fa que no venguis el teu habitatge, si el teu anunci té faltes d’ortografia perds totalment la credibilitat. Tal com hem comentat més amunt, el teu anunci és la carta de presentació per donar-te a conèixer davant el client. L’empresari d’internet, Charles Duncombe, assenyala que les faltes d’ortografia poden reduir les vendes immobiliàries fins al 50%.
5. Obviar les xarxes socials. En altres post d’Api.cat, ja hem insistit en la importància d’utilitzar les xarxes socials per promocionar el sector immobiliari. Obviar-les suposa una altra ficada de pota. Però abans d’embarcar-te en l’aventura, defineix la teva audiència i desenvolupa una estratègia de continguts que tingui en compte els objectius de la teva marca digital. En el moment d’actuar, respecta algunes regles bàsiques: escolta als usuaris i interactua amb la teva comunitat.
Foto 1: Gescumar
Foto 2: Gadgets y Freaks
3 comments
Estupendo artículo. Buenas fotos, información detallada y personalizada, calidad de los textos y estrategia de comunicación digital son básicos. Si además estableces un vínculo con tu cliente basado en un servicio excelente, empático y honesto, nada puede ir mal.
Un buen artículo que explica lo que es necesario. Yo creo que solo hace falta poner que la web sea buena y sobretodo adaptada a móviles, o en su defecto, tener una App. Hoy en día, y esta tendencia va al alza, cada vez más se utiliza el móvil para todo, incluso para buscar piso.
¡Un saludo desde Blanes!
Muchas gracias Pisos Blanes. La verdad es que es cierto. La mayoría de consultas de anuncios y de enlaces se realiza desde un ‘smartphone’, por lo que conviene ofrecer estos servicios al cliente. ¡Te devolvemos el saludo desde Barelona!