Com a agent immobiliari, el client espera que estiguis pendent de qualsevol detall a l’hora de negociar qualsevol venda o lloguer d’un habitatge. En ocasions, utilitzar determinades paraules et poden ajudar a tancar aquesta operació encallada que tens fa mesos amb un pis a Tarragona. A Api.cat, t’anem a orientar sobre les 5 paraules que milloren la venda i et faciliten la tasca.
1. Fàcil
El client et preguntarà diverses vegades, com veus el procés de venda del pis? La majoria de vegades has de respondre fàcil. No es tracta d’enganyar amb falses expectatives sobre l’operació, simplement la majoria de tràmits burocràtics que fas per a tu són assequibles i assumibles. En canvi, a la persona que assessores li semblaran una muntanya. Recorda que tu ets és el professional. Somriu i transmet seguretat al teu client. Es tracta de la millor garantia perquè confiïn en tu com a agent immobiliari i el teu treball es desenvolupi més fàcilment.
2. Còmode
Durant la negociació de la compravenda de l’immoble, el client sempre s’ha de trobar còmode. Vendre, comprar o llogar una casa és una mica més que l’operació de ficar i treure gent d’un habitatge. El sabor de boca que hagis deixat amb la teva gestió és el que marcarà el teu futur. Insistim que les sensacions de confiança o comoditat que puguis generar són més importants que els detalls tècnics de l’operació. El tracte i la mediació t’obriran noves oportunitats.
3. Consell
Una de les funcions que t’exigiran com a agent immobiliari és que ofereixis confiança i professionalitat. Per a això, mostra les teves credencials. Explica’ls als teus clients que et presentes amb alguns avals, com un segur de caució obligatori, informa sobre la normativa i el codi deontològic. Es tracta d’actuar amb transparència davant d’ells, detallant des del principi els honoraris establerts.
4. Objectius
Promociona la teva activitat com a agent API i estructura molt bé els teus contactes, visites i accions. Però això sí, mai oblidis de planificar els teus objectius. Aquesta estratègia t’ha de permetre explicar-los als clients en quant temps està estipulat que lloguis o venguis la seva propietat. Encara que existeixen circumstàncies que impedeixen que compleixis amb els terminis previstos, el fet de marcar un calendari d’objectius et dota de rigor i serietat.
5. Sinceritat
Els manuals de l’agent immobiliari indiquen que mai has de dir-li que ‘no’ al client. És cert, però has de ser sincer, sense enganyar. Encara que mai has de començar una reunió, una visita o una negociació amb una negació, tampoc convé crear falses expectatives. Intenta buscar els trets positius de l’immoble que ofereixes, però pensa que estàs venent el que es veu. Finalment, escolta activament als teus clients. L’empatia t’ajudarà a conèixer les seves necessitats.
Com a agent immobiliari, t’asseguis identificat amb aquestes paraules? Envia’ns el teu comentari amb les quals sols utilitzar en el teu dia a dia com API.
Foto: Altamira