Buscar habitatge per comprar o per llogar sembla aparentment senzill: cerques, visites i et decideixes. Però en la pràctica, no és així de ràpid ni senzill. Cal buscar molt i segurament acabis explorant diverses vies existents per trobar la casa dels teus somnis. Has passat ja per aquesta experiència? Parlem de com busquen habitatge els espanyols!
La xarxa immobiliària Re/Max ha realitzat una enquesta per analitzar les tendències de cerca d’habitatge amb una mostra de 8.000 persones de 16 països europeus, entre els quals, 500 espanyols entre 20 i 59 anys.
Els resultats de l’estudi
- Internet és el principal canal de cerca. El 81% dels europeus afirma que internet és el primer canal de cerca i segons sembla, el més eficaç: el 74,5% van acabar trobant el seu habitatge per aquesta via. Els espanyols anem en la línia dels europeus: el 65,5% cerca als principals portals immobiliaris en línia i el 9,8% cerca en xarxes socials, encara que aquestes tenen un nivell de conversió molt més baix, amb prou feines el 6,4%.
- Els aparadors de les agències immobiliàries. Són el segon canal de cerca més efectiu: el 54,4% dels enquestats va buscar a través d’aquesta via i d’aquests, el 26,7% va trobar penjada als vidres la casa dels seus somnis.
- El boca orella i les publicacions en paper. El 47% dels quals busquen pis ho fan a través del boca orella sorgit del seu entorn (família, amics o coneguts) i ho aconsegueixen gràcies a les seves recomanacions el 25,5%. D’altra banda, el 23,4% dels espanyols segueixen consultant els anuncis de diaris i revistes, i acaba amb èxit el 15,6% de les vegades.
Coincideixen aquests resultats amb la visió dels API?
Busques llogar una casa a Barcelona? Res com posar-te en mans d’un API amb molta experiència, com per exemple, Carles Bonamusa, gerent de Finques Bonamusa, qui ens dóna la seva opinió sobre com busquen pis els espanyols:
“En general, i segons la meva experiència, els resultats de l’enquesta reflecteixen la realitat. Sens dubte, internet és el primer canal de cerca, perquè és còmode ràpid i visual. No obstant això, discrepo amb el segon, el dels aparadors. Perquè en un aparador estàs molt limitat, no hi ha espai per anunciar tots els habitatges que estan en la teva cartera. En aquest sentit, crec que són més efectius els cartells que pengem a portals i balcons”.
No hi ha rànquings universals i segons l’experiència de cada agència, l’ordre pot ser diferent. En l’opinió de Carles Bonamusa, el rànquing dels més efectius seria:
“Sí, internet és el canal de cerca més utilitzat però no necessàriament el més efectiu. Molta gent fa un primer contacte enviant un email, però després són molt pocs els que passen a la següent fase i és molt fred. Els cartells, són el canal més efectiu perquè per a molta gent, la ubicació és el principal requisit de cerca i quan veuen un en una zona que els agrada, truquen. Finalment, el boca orella és el millor canal de cerca pels API, perquè significa que aquesta persona ve d’un client fidelitzat, que va quedar satisfet amb els nostres serveis. Els anuncis en revistes locals o les xarxes socials donen poques conversions, però els fem igualment per una qüestió d’imatge corporativa.”
Preguntat sobre la importància d’aquest percentatge que prové d’internet i la necessitat de tenir pàgines web dignes i presència en portals immobiliaris, Bonamusa respon: “Cal estar una mica a tot arreu i combinar les estratègies antigues amb les noves. Eines com APIALIA o Noteges són clau en els nous temps, però també cal mantenir altres com els cartells, perquè funcionen.”
Foto: BIT Comuniació