El ritme de compra d’habitatges no és el mateix que fa uns anys, per això conèixer el teu comprador potencial és bàsic per aconseguir l’èxit i assegurar-te la venda.
A Api.cat t’expliquem quin és el perfil actual del comprador i quina mena d’habitatge busca per facilitar-te la feina com a professional.
Què busca el client entre 25 y 35 anys?
–És el majoritari en el mercat immobiliari i busca un habitatge habitual. Per a la majoria d’ells és una gran aventura perquè és la seva primera casa.
–Menys finançament. El pressupost que destina a la compra és més petit que fa uns anys per les restriccions bancàries a l’hora de concedir hipoteques i perquè està menys disposat a endeutar-se.
–La compra és emocional. El motiu és independitzar-se dels pares, viure en parella o casar-se. Alguns reben ajuda dels pares i aquests també influeixen en la compra de l’habitatge.
–No li preocupa tant la ubicació. La situació de l’habitatge (a prop de col•legis o de zones comercials) no li preocupa gaire. És conscient del que es pot gastar i no l’importa renunciar a algunes coses, com per exemple als metres quadrats, a canvi d’ajustar-se al pressupost.
–L’habitatge li entrarà per la vista. Els gustos dels joves han canviat i ara valoren molt més el disseny que anys enrere.
-Veure una casa buida al centre de Terrassa no sempre ajuda, així que preparar l’habitatge per a aquest tipus de client t’ajudarà en la venda. No està de més una bona mà de pintura clara, alguns mobles d’atrezzo triats amb gust i una il•luminació adequada.
Què busca el client entre 35 i 45 anys?
–El percentatge entre qui busca un habitatge habitual i una residència per passar les vacances està bastant equilibrat i ocupa el segon lloc com a perfil de client immobiliari.
-En el cas de buscar un habitatge habitual, no és la primera compra i el seu objectiu és millorar la qualitat de vida o buscar un pis més gran per necessitats familiars. Valora la ubicació i els metres quadrats, i té molt clar el que vol.
–Les necessitats financeres són diferents. Habitualment compta amb patrimoni immobiliari i amb estalvis, i poques vegades s’hipoteca per quantitat elevades.
-En el cas de buscar una casa per passar les vacances a Vilanova i la Geltrú per exemple, comptarà molt la ubicació, sobretot si té nens, i també sap el que vol. Difícilment el faràs canviar d’opinió.
–No és una compra emocional. Al contrari. És una compra molt meditada. Si la casa no compleix els seus requisits, de poc et servirà decorar-la amb gust per a la venda.
Què busca el client entre 45 i 55 anys?
-Ocupa l’últim lloc de la llista com a client immobiliari, ja que la recerca d’habitatge habitual no acostuma a ser la seva prioritat.
-Si opta por comprar es perquè busca una residència de vacances.
-També es planteja la compra d’un habitatge com a inversió.
-Poques veces s’endeuta. Fuig dels crèdits hipotecaris cames ajudeu-me.
Les regles del joc han canviat i ara toca esforçar-se una mica més.
Ànims!
Font: SXC