Encara que bàsicament la venda d’una nau industrial segueix els mateixos criteris que la de qualsevol altre tipus d’immoble, la veritat és que té certs aspectes que sí li són propis. Per aquesta raó, en aquest post de Api.cat volem donar-te les claus per augmentar les possibilitats de tenir èxit en el procés de compravenda d’una nau industrial.
Si ets un agent de la propietat immobiliària i el teu client ha contractat els teus serveis per vendre una nau industrial en, per exemple, l’Hospitalet de Llobregat, tens diverses opcions a l’hora de posar-te en marxa i assolir el teu objectiu amb la màxima rapidesa i eficàcia. Això sí, totes passen per dedicar-li temps i esforç.
Els avantatges del telemarketing
Una de les tècniques de venda més eficaços és el telemarketing aplicat al sector immobiliari. I és que, la seva proactivitat inherent, no només redueix els temps, a més genera contactes per a possibles vendes posteriors d’altres naus industrials.
El telemàrqueting no és senzill i dominar el procés de venda a través de les trucades telefòniques requereix més preparació de la qual es creu. De fet, posar-se a fer trucades sense planificar i mancats d’un guió, és garantia de rebuig i fracàs.
Quan això passa, tendim a “tirar pilotes fora” atribuint la nostra manca de professionalitat a l’estat de l’economia o el complicat que està el sector immobiliari, però, els únics responsables dels nostres mals resultats som nosaltres. De la mateixa manera, que està a les nostres mans fer-ho millor i aconseguir el que volem. Vegem com fer-ho.
Anar a la recerca del comprador
Per vendre el teu nau industrial pots triar entre posar un anunci i esperar que algú es posi en contacte amb tu o ser tu el que s’acosti al possible comprador.
En el primer cas, pot ser que tinguis sort i “soni la flauta” passades unes setmanes. No obstant això, no és l’opció que defensem en Api.cat, des d’on aconsellem que preparis a consciència la venda, per la qual cosa, hauries de seguir els següents passos:
1. Preparació d’un dossier de la nau industrial. En aquest document, hauries d’incloure: dades sobre la construcció, tant tècnics com característiques generals o la ubicació, fotos, possibles usos, formes de finançament… A més, és important que cuidis la seva presentació, la qual hauria de ser senzilla, neta i elegant , que transmeti professionalitat.
2. Creació d’una base de dades de possibles clients. Un cop hagis finalitzat el dossier que es convertirà en la teva eina de treball, pots començar amb la creació d’una base de dades de, almenys, 200 o 300 empreses que poguessin estar interessades en la nau. No et resultarà difícil, ja que, en preparar el dossier segurament ja t’hagi sorgit més d’una idea sobre el tipus d’empresa adequada per ocupar aquest espai.
3. Preparació i posada en marxa de la campanya de telemarketing. Una trucada improvisada és una crida abocada al fracàs, que a més et impedirà tornar a trucar a aquesta empresa. Així que, si no vols anar “cremant” oportunitats, és vital que et preparis un guió sobre el que vas a dir i com ho faràs. Si ets primerenc, quan facis les teves primeres trucades t’adonaràs del complicat que pot arribar a ser fer una trucada de telemarketing de forma correcta.
Quan agafis el telèfon, sobretot, recorda dues coses:
- La primera presa de contacte no té com a objectiu vendre, sinó aconseguir una entrevista personal amb el teu interlocutor. No busquem la venda. Ningú va a comprar una nau industrial després de saber d’ella després d’una trucada telefònica.
- No enviïs informació, llévasela. Si és possible, sempre és molt més efectiu fer arribar en mà la documentació que tenim sobre l’immoble, que enviar-se per correu o via e-mail.
Finalment, quan hagis acabat la primera ronda de trucades, segurament de les 300 empreses del teu llistat inicial, quedin menys de la meitat, i fins i tot, s’hagi reduït en un 70% o 80%. No et desesperis. No és una mala dada, ja que aquests clients que no encaixen amb l’immoble que estàs tractant de vendre a hores d’ara, sí que poden ser adequats per a un altre. Així que, amb ells, pots preparar una nova base de dades.
Òbviament, no podem donar-te garanties sobre el temps que trigaràs a vendre si segueixes el procés descrit, però, el que sens dubte, sí que és possible assegurar és una venda molt més segura, ràpida i eficaç.
Què t’han semblat aquests consells? Se t’ocorre algun altre? Explica’ns els teus suggeriments.
Foto: Pinterest
Foto: Libertypell
4 comments
Gracias por el artículo! Nosotros nos dedicamos a la construcción de naves industriales y conocer este sector y ver qué técnicas se utilizan para su venta es muy interesante.
Gracias a vosotros por vuestros comentarios.
Saludos!
Felicidades, Eva.
Muy buena información sobre como vender una nave industrial. Con tu permiso compartimos entre nuestros compañeros para que mejoren sus técnicas de venta.
Especialmente, nos ha gustado la parte de cómo atender una llamada telefónica para vender naves.
Gracias!
¡Gracias!