El sector immobiliari ja utilitza la tecnologia de forma creativa per vendre més pisos. L’ús de les xarxes socials es generalitza com una nova fórmula d’interacció amb els compradors. En aquest post, t’anem a presentar una altra possibilitat que com a agent immobiliari et facilita l’accés a la informació sobre un habitatge. Es tracta del ‘big data‘, l’internet de les coses. Més enllà de les ulleres, els rellotges o els altres gadgets digitals que surten al mercat, l’objectiu que tenim és explicar-te els avantatges del big data per millor la productivitat del teu negoci i ajudar-te a vendre el pis d’Igualada que fa temps tens al mercat.
- Millor accés a la informació
A l’hora de vendre un pis, necessites saber el comportament dels preus de la zona, les possibilitats d’ubicació que té l’habitatge o els actius que posseeix per estar situada allí. Aquests són dades valuoses perquè aporten coneixement i experiència però t’imagines poder preveure el perfil del comprador i la demanda d’habitatge que hi haurà en el futur? El portal nord-americà Trulia, un dels referents del sector immobiliari, utilitza el big data per calcular el temps mitjà de trajecte que el comprador té entre la seva casa i el treball o la taxa de criminalitat del barri.
- Anàlisi de dades
Adaptar els nous gadgets tecnològics, com les Google Glass o el iWatch, suposa treballar de forma més creativa i eficient. Per què? Els dispositius ‘wearables’ (ulleres, polseres o rellotges) t’ofereixen una sèrie d’informació ja analitzada que es poden usar com a eines per facilitar la venda d’un habitatge. Tal vegada et preguntis com.
- Exemple de big data immobiliari
L’empresa Smartzip realitza les seves campanyes de màrqueting a través de les anàlisis de dades obtingudes del big data. Combinant la informació de 90 milions de llars de 56.000 barris, ha aconseguit definir als públics objectius interessats a comprar i vendre un habitatge.
- Quins avantatges t’ofereix?
Amb les eines que proporciona el big data immobiliari, els comercials hauran de dedicar menys temps i esforç a trobar als propietaris d’habitatges que tenen més possibilitats de vendre el seu immoble o els compradors més interessats a comprar-les. Analitzant les dades, pots concretar el perfil de cada usuari i optimitzar les estratègies de màrqueting. Ja no fa falta que dirigeixis les teves accions de promoció a un públic general, sinó que les podràs realitzar a un segment concret.
- Resultats del big data
Pensa en els milers de fulls de càlcul i bases de dades que no utilitzes. Si aquesta informació l’analitzes amb eines i filtres que et permeten la big data i els dispositius wearable, podràs fer recomanacions personalitzades als teus clients que busquen un habitatge en una zona específica, durant un període concret i amb unes condicions determinades de superfície o ubicació.
Et semblen útils les eines que t’ofereix el big data? Explica’ns si t’animes a utilitzar-les en la teva agència immobiliària o si ja has usat alguna tecnologia similar.
Foto: Trulia