Sense voler estereotipar la qüestió, nombrosos estudis de màrqueting revelen que les dones i els homes valoren els productes i compren de formes diferents, i que a més, les dones són les que prenen la gran majoria de les decisions de compra domèstiques i de tot el que té a veure amb la llar, inclosa la compra d’un habitatge.
Si ets agent immobiliari, pren nota, avui a api.cat et donem alguns consells per enfocar la venda immobiliària a les dones.
Abans d’entrar en matèria cal aclarir que en tot moment parlem en termes generals. Dit això, la indústria de la publicitat fa anys que ho té clar, i així també ho reflecteixen els estudis de màrqueting: a l’hora de comprar, les dones es fixen en coses diferents que els homes, analitzen els pros i els contres a un altre ritme i prenen la decisió motivades per factors que van més enllà de la pura utilitat del producte en qüestió. Aquí van alguns consells!
1. L’última paraula serà la seva. Per això, si acudeixen en parella a visitar un pis de la teva cartera de clients a Cambrils, procura tenir-la en el focus, observa els seus gestos i mirades per detectar si li està agradant… deixa que parli, que et faci preguntes, que se senti la protagonista.
2. Elles realitzen una compra tàctica i es prenen el seu temps. El seu procés de compra sol ser en espiral, és a dir, tenen clar l’objectiu que persegueixen i fins que no troben exactament el que volen, segueixen buscant. No es conformaran amb una versió diferent de la seva idea inicial fins que hagin esgotat totes les possibilitats al seu abast. Per això, si durant la visita detectes per la seva expressió que li està agradant, exalta tot el bé que té aquest habitatge a Tarragona amb naturalitat i suggereix-li que potser, és just el que estava buscant.
3. Elles compren ‘experiències’ que van més enllà del producte. No estan veient solament l’aparença de l’habitatge, s’hi imaginen vivint i hi projecten moments. Durant la visita, converteix-te en el narrador de la seva història, descriu la casa de manera que ja es vegi decorant-la i compartint moments genials amb els seus. Per exemple; destaca la lluminositat que entra als matins al menjador mentre pren l’esmorzar, l’ideal que és aquesta terrassa per fer sopars amb amics o per llegir un bon llibre relaxadament, l’acollidor que pot resultar el dormitori amb la decoració adequada…
4. La qualitat i els detalls els importa tant o més que el preu. D’aquí que enquestes recents hagin revelat que elles opten més per habitatges de nova construcció o completament reformades mentre que ells no tenen tant inconvenient en habitatges de segona mà. Els detalls són molt importants, assegura’t que el pis estigui perfecte per a la visita perquè no perdonarà la brutícia ni la falta de pulcritud.
5. Tenen en compte l’atenció rebuda. Si la forma com l’has atès, mostrat l’habitatge i respost a les seves preguntes no li ha agradat, pots estar segur que no tornarà a recórrer als teus serveis. És més, l’hi explicarà a les seves amigues, els qui tampoc acudiran als teus serveis el dia que els necessitin. Per aquest motiu sigues impecable; cordial però no excessivament seriós, simpàtic però no pilota… Fes-li preguntes sobre què està buscant exactament, si fa temps que està visitant altres habitatges, si té requisits als quals no vol renunciar… que senti que t’interesses per satisfer la seva necessitat
T’ha semblat interessant aquest post?
Foto: Pinterest