Segur que coneixes les jornades de portes obertes que fan institucions, escoles o equipaments per donar-se a conèixer. Per què no fer-les també en cases que estiguin en venda? L’Open House és una modalitat de màrqueting immobiliari que cada vegada s’utilitza a més països. Saps com funciona? A Api.cat t’ho expliquem.
Avantatges i inconvenients:
- Per als compradors: aquell dia poden passejar lliurement per la casa de Sant Cugat que els interessa, sense temps prefixat ni pressions. No rebran una atenció tant personalitzada, però sempre tindran el venedor allà per preguntar el què necessitin.
- Per als API: poden ensenyar la casa d’Igualada de cop a molts possibles clients i potser que algun hi estigui interessat. No obstant això, a l’Open House no hi ha filtres i és més difícil detectar els compradors realment potencials i estar per ells.
- Per al propietari: potser s’estalviarà alguns dies de visites concertades, però durant un dia haurà de deixar la casa a disposició de l’API i els compradors.
Consells per a què funcioni:
- No vulguis organitzar un Open House com a propietari ni vulguis parlar molt amb els visitants. Deixa aquesta feina per als API, que saben com fer-ho i s’encarregaran que sigui un èxit.
- Pensa si la casa és adequada: en pisos petits, per exemple, no és molt aconsellable. Tampoc funciona igual amb habitatges que porten molt temps al mercat. Tot i que pot ser un recurs, pensa que presentar novetats sempre resulta atraient.
- Tria bé el dia: millor que sigui en cap de setmana, perquè la gent pugui venir a veure-la. Tingues en compte de fer-ho en dates en què no hi hagi festes o esdeveniments a la zona que limitin els visitants.
- Anuncia àmpliament la jornada: pots convidar a possibles compradors que ja tinguis en cartera, però assegura’t de donar a conèixer l’Open House per mitjà d’anuncis, a la teva pàgina web o a través de les xarxes socials. Ja que ho organitzes, millor treure-li profit.
- Facilita que les persones interessades trobin fàcilment la casa: adjunta mapa als anuncis, posa alguna senyalització en llocs estratègics pròxims a l’habitatge i assegura’t que aquest sigui fàcil de reconèixer per mitjà d’un cartell. Als Estats Units, fins i tot posen globus a la casa perquè sigui més visible.
- Assegura’t que l’entrada sigui ben accessible: procura que sigui fàcil aparcar a prop de la casa. Pots demanar un permís municipal per a aquest dia.
- La casa ha d’estar impecable i acollidora: es tracta de seduir els interessats, i per això, res millor que una bonica casa que convidi a quedar-s’hi. Posa música suau d’ambient, encén tots els llums i obre cortines i persianes, posa alguna cosa per beure i una mica de picar per als visitants…
- Deixa fulletons amb informació de la casa i arguments per comprar-la: les seves característiques, condicions econòmiques, informació de comerços, escoles i serveis propers etc. També pots posar fotografies de la casa per ensenyar com llueix en altres moments de l’any.
- Deixa clar que no es tracta d’una subhasta: el preu és fix o, com a molt, negociable.
- Tingues clara i a mà tota la informació sobre l’habitatge: te la preguntaran i cal tenir-la per no perdre una possible venda.
- Pot ser útil portar un registre de visitants per tenir les dades i poder trucar després a qui creguis que pot estar interessat i també per motius de seguretat: mai està de més.
Ja veus que requereix treball però també dóna resultat. Ho has provat ja? Explica’ns la teva opinió, dubtes o experiència.
Foto: Pinterest