No ens cansarem d’insistir en la importància que té la presència a Internet per a qualsevol negoci. També per una agència immobiliària. A més, tal com ja hem apuntat en altres ocasions, és important no oblidar que no n’hi ha prou amb “estar”, avui dia, s’han de cuidar alguns aspectes perquè la nostra web immobiliària no passi desapercebuda i sigui efectiva, o dit en altres termes, tingui visites i aquestes es converteixin en clients. Amb aquesta finalitat, des Api.cat anem a assenyalar alguns dels aspectes que més valoren els usuaris d’una web immobiliària. Així, podrem adaptar-nos a les seves demandes.
El 85% dels usuaris es fixa en la qualitat de les fotografies
Les dades que anem a analitzar els hem extret d’un estudi realitzat per l’Associació Americana d’Agents Immobiliaris. Aquesta enquesta va ser contestada per prop de 9000 compradors d’habitatge als Estats Units, a qui se’ls va fer la següents pregunta: Què és el que més valora en un web d’informació immobiliària?
Una vegada recopilades les respostes, aquests van ser els percentatges resultants:
- Fotografies: 85%
- Informació detallada de les propietats (Fitxa): 83%
- Visites virtuals: el 61%
- Dades de contacte de l’agent immobiliari: 45%
- Mapes interactius de la zona: 43%
- Informació del barri i del veïnat: 40%
- Dades sobre l’estoc d’habitatge a la zona: 33%
- Informació sobre habitatges venuts: 30%
- Open Houses: 21%
Basant-nos en aquestes dades, podríem treure algunes conclusions que, com a agents de la propietat ens podrien resultar útils a l’hora de prendre algunes decisions sobre l’estructura i continguts de la pàgina web de la nostra agència.
En primer lloc, el contundent 85% que troba les fotografies com un dels elements més útils en un web immobiliària, no deixa cap dubte de que hauria de ser l’aspecte que més hauríem de cuidar. I és que, una oferta immobiliària que no tingui unes bones imatges és automàticament descartada en la majoria dels casos. Si l’usuari considera interessant un immoble a través de les fotografies, llavors cercarà més informació llegint la fitxa de l’habitatge.
La informació sobre l’habitatge és tan important com les fotografies. Almenys així ho reflecteix aquest estudi, ja que, el 83% dels enquestats valoren aquest aspecte de la web. Seguit de les visites virtuals (61%) i les dades de l’agent immobiliari (45%).
Per descomptat, també són importants altres dades com la informació sobre el barri on està ubicada la propietat, aspecte que valora el 40% de la mostra consultada, o les dades sobre habitatges venuts a la zona (30%) o l’estoc (33 %). Però, sens dubte, sobre el que hem de prestar més atenció si volem crear una web immobiliària atractiva i efectiva és la qualitat de les imatges i la informació detallada dels immobles, així com, en proporcionar un accés fàcil i ràpid amb l’agent responsable de cada immoble.
I és que, bàsicament, el camí que recorre una visita a la teva web immobiliària és el següent:
1. Consulta les fotografies de l’immoble. Si li agraden, continua buscant informació sobre els detalls del pis.
2. Informació sobre l’habitatge que ha vist en la fotografia. Si li sembla interessant, continua esbrinant la manera de contactar amb l’agent responsable.
3. Contacte de l’agent immobiliari. Si no troba un telèfon o un correu electrònic de contacte de forma fàcil i ràpida, descartarà aquesta oferta i tornarà a mirar les fotografies a veure si una altra li resulta suggerent.
És clar que la resta de la informació és important, però si no “enganxem” a l’usuari amb aquests primers passos, no arribarà a interessar ni pel barri, ni pel nombre d’habitatges venuts a la zona, la qual cosa és rellevant, però no determinant en el procés de conversió d’usuari a client.
Com a usuari d’Internet, quanta importància dónes a les fotografies en una web immobiliària? La teva opinió és molt útil.
Foto: cosaslegales
2 comments
Estoy trabajando en mejorar mi web, actualmente la tengo muy básica, y he encontrado este post investigando sobre los gustos de los clientes respecto al tema y a parte de estar de acuerdo y haberme gustado lo que he leído, aprovecho para decir que siempre me llamado muchísimo la atención cómo muchas inmobiliarias y propietarios pretenden alquilar o vender sus viviendas con fotografías increiblmente llamativas por su dejadez, improvisación o incompetencia, es verdaderamente increible lo que se puede ver por ahí. Un saludo Eva.
Gracias Fermín por tus comentarios y ánimo con las mejoras en tu web. En mi opinión vas por buen camino.
Un saludo