L’esclat de la bombolla immobiliària ha significat un abans i un després per al sector. La caiguda dels preus, de la compra d’habitatges o les dificultats per accedir al crèdit hipotecari, entre uns altres, van fer que moltes agències immobiliàries passessin de tenir moltíssima feina a haver de sortir a la ‘cerca i captura’ de clients per poder mantenir-se.
Davant aquest panorama, i com en qualsevol sector, és normal que els agents immobiliaris passin per períodes de desmotivació professional, en veure que per molt que s’esforcin, ara tancar una operació és molt més difícil i menys rendible.
Tenir al teu equip motivat és imprescindible pera què els resultats siguin positius, doncs, està demostrat que un empleat motivat és el millor actiu per a l’empresa. Avui a api.cat parlem d’estratègies per motivar al personal.
1. Els diners importen, però tampoc ho son tot.
És un clàssic de determinats sectors professionals intentar motivar al treballador mitjançant augments salarials per mèrits o comissions en funció de les vendes. És correcte i és important, ja que tothom treballa per diners. Però si no hi ha un al·licient més enllà de l’econòmic, si l’ambient laboral és hostil o no acompanya, només funcionarà durant un temps.
2. Flexibilitat en l’horari.
Aquest punt és especialment crític en països com Espanya, on es valora més la comptabilització de les hores laborals que la productivitat real del treball d’una persona. En altres països, com per exemple Alemanya, és habitual que les empreses donin certa llibertat als seus empleats perquè flexibilitzin els seus horaris segons la seva càrrega de treball i necessitats personals.
Un empleat que senti que confies en ell, en el seu rendiment laboral i que a més pot conciliar la seva vida professional amb la seva vida personal, és un empleat fidelitzat que donarà el millor de si mateix per correspondre aquest tracte humà per part de l’empresa.
3. Reconeixement social
A tothom li agrada que li reconeguin els seus mèrits i és una cosa tan senzilla i tan bàsica que molts directors ho obliden. No obstant això, és una de les principals fonts de desmotivació: “m’he matat a treballar perquè aquesta venda tiri endavant, i ni tan sols m’han donat les gràcies”. És un error creure que pel fet que a una persona se li paga per fer una feina, no se li hagi de felicitar pels seus mèrits, per petits que siguin. Posa-ho en pràctica i veuràs quants somriures arrenques!
4. Expectatives de futur.
No sentir-se estancat és un altre element important per mantenir la motivació dels teus agents immobiliaris. Incentivar-los amb projectes a llarg termini o proposar una progressió dins de l’empresa és una bona forma fer-los saber que l’empresa compta amb ells i la seva feina i que, si ho fan bé, poden escalar posicions.
5. Realitzar activitats de coaching o team building.
Una vegada a l’any, per exemple, no està de més que l’empresa organitzi activitats d’oci per als seus empleats per fomentar relacions interpersonals positives.
Un dia d’esports d’aventura en plena naturalesa veient al cap fent el mateix ridícul que tu, fa que es trenquin certes barreres de formalitat i que per unes hores, tots vegin a la persona que hi ha darrere del treballador. Si sortir a l’aventura no és el vostre fort, sempre es pot citar a un coach professional perquè faci dinàmiques d’empresa a la mateixa oficina.
Què et semblen aquestes idees? Has posat alguna en pràctica? Explica’ns-ho!
Foto 1: Pinterest
Foto 2: Pinterest