Com seran les ciutats del futur? ¿I els habitatges? Què busquen els nous consumidors? Durant el Beyong Building Barcelona-Construmat s’ha presentat un informe que espera ser una declaració d’intencions sobre la nova vivenda. En api.cat t’expliquem que diu.
José Maria O’Kean, catedràtic d’Economia Aplicada, junt un equip directiu de BBB-Construmat han visitat diferents ciutats espanyoles per contrastar les seves idees amb la realitat del sector amb agents actius i ha plasmat el resultat en l’informe Dissenyant un nou cicle de valor en la construcció. Segons l’informe apareixeran nous consumidors, noves tipologies d’habitatge i nous enfocaments dels agents del sector immobiliari i de la construcció.
Sobre els nous consumidors
Els nous consumidors es solen sortir, en l’espai digital, a més recopila informació i comparteix opinions. El consumidor busca les seves preferències a través del web. L’informe posa l’accent en dos factors que creen dos tipus de consumidors:
- L’envelliment de la població
- Els nadius tecnològics o generació C (com els anomena l’informe)
Aquests dos factors obligaran a fer pisos de Terrassa adaptats a les noves necessitats i a la creació de noves figures jurídiques i financeres que facilitin l’accés a aquests nous habitatges.
Sobre els habitatges
Habitatges personalitzats, és a dir, el promotor haurà de buscar un altre model de negoci. En un futur, ja no valdrà construir cases iguals sinó que siguin costumitzades pel nou consumidor.
L’informe presenta quatre nous tipus d’habitatge segons els tipus de consumidors:
- Simple Buildings: cases senzilles, barates i sense complicacions.
- Wealth Buildings: habitatges obertes i saludables.
- Efficient Buildings: compradors que busquen una alta eficiència energètica. I es preocupen pel planeta i l’estalvi d’energia.
- Connected Building: habitatges per als bojos a la tecnologia i que volen viure en edificis amb connexions intel·ligents o preparades per a la domòtica. Tota una generació ha nascut ja amb accés a internet. Són habitatges perfectes per a aquells consumidors que busquen poder gestionar tot el referent a l’habitatge des de l’Smartphone, des la despesa energètica fins al control dels electrodomèstics.
Encara que totes les tipologies poden ser demandades per tot tipus de públics, els edificis intel·ligents es dirigiran als joves que han nascut connectats i que volen espai per treballar a casa i elements que els facilitin la vida com una bona connexió entre màquines M2M i la intel·ligència artificial.
Els habitatges Weatlh, tot i que també estan encarades a un públic jove. Estan més enfocades a la gent gran, que en l’actualitat, viuen al centre de les ciutats en habitatges de Sabadell envellits. Per això, aquest consumidor buscarà espais oberts i saludables amb serveis més apropiats a les seves necessitats.
Sobre els agents del sector
Òbviament, si hi ha nous consumidors i nous tipus d’habitatge, els agents actius del sector immobiliari també han de canviar. Especialitzar-se i deixar enrere els antics models del sector. Tan promotors, constructors o agents immobiliaris han de buscar nous escenaris que aportin disseny, eficiència i interactivitat amb el nou consumidor. I com ja us hem anat dient, una via de negoci del sector immobiliari és la rehabilitació d’edificis públics i habitatges. D’aquesta manera, la ciutat es converteix en el nou factor de creixement dels sectors immobiliaris i de la construcció: la ciutat del futur ha d’unir construcció i tecnologia.
Creus que està declaració d’intencions sobre la nova vivenda és cap a on es dirigeix el sector immobiliari?
Foto 1: Pinterest
Foto 2: Pinterest