La tradició immobiliària dels Estats Units té poc a veure amb l’espanyola, i encara que sovint acabem important idees de l’altre costat de l’oceà, segueixen existint diferències a l’hora d’enfocar determinades estratègies de màrqueting. Un exemple d’això són els famosos brókers immobiliaris o els Open House, una pràctica que a Espanya no s’estila massa. Vols saber què són i com funcionen? T’ho expliquem a api.cat!
Open House, significa literalment “casa oberta” i és una estratègia de màrqueting immobiliari per mostrar els habitatges que estan a la venda. Consisteix en organitzar una espècie de jornada de portes obertes per a què tots els interessats en comprar una casa, puguin acudir un dia preestablert a veure-la.
Potser estàs pensant que no és tan diferent del que ja fem a Espanya, però sí que ho és. La diferència resideix en què no és un particular que se cita amb un agent immobiliari per veure la casa que li ha agradat a Torredembarra, sinó que la casa roman oberta el dia escollit, perquè tot aquell que tingui interès pugui entrar a visitar-la, sense previ avís.
Qui organitza els Open House?
Normalment és l’agència immobiliària qui lidera aquesta espècie de “jornada de portes obertes”, fixant la data amb els propietaris i publicitant-la a les seves pròpies xarxes o fins i tot en mitjans de comunicació locals. És més, als Estats Units existeixen fins i tot portals d’internet específics per buscar convocatòries d’Open House per poblacions.
Si a més, l’agència immobiliària té en la seva cartera de clients interessats en el tipus d’habitatge que es s’obrie al públic, els avisen perquè acudeixin a veure-la.
Un particular també pot organitzar un Open House, però no comptarà amb les xarxes de difusió i l’experiència d’un agent immobiliari professional.
Com i quan s’organitzen?
Se solen organitzar els caps de setmana perquè assisteixi el major nombre d’interessats possible i poden durar un o dos dies, segons el que s’hagi acordat amb el propietari.
Quan arriba el dia, els interessats acudeixen a l’habitatge, entren i s’hi passegen lliurement, sempre comptant amb la presència de personal de l’agència que acudeix per vigilar i informar.
És habitual que el dia de l’Open House els propietaris no estiguin a la casa per evitar interferències comercials entre l’agent immobiliari i els possibles interessats. Cal deixar treballar als professionals, que ja se sap que les emocions de vegades poden jugar en contra.
I no és perillós?
Cal confiar que les persones que hi acudeixen és perquè volen comprar una casa i tenen interès en aquest habitatge i no per robar o fer cap tipus de maldat. En tot cas, el personal de l’agència s’encarrega de controlar les visites amb un registre d’entrades i vigilant què fan un cop a dins de la casa. També cal dir que quan un propietari organitza un Open House, ja sap que no pot deixar coses de valor i que ha d’haver-hi el mínim d’objectes possibles a la vista. L’ordre i la netedat són extremes en un Open House.
Avantatges dels Open House
- Per a l’agència immobiliària, ja que permet atendre més visites alhora que el sistema tradicional.
- Per als propietaris, perquè acudeix més gent i si es perceben molts interessats, pot provocar que es donin pressa a negociar per por de què algú s’avanci.
- Per als compradors, perquè els permet visitar un habitatge sense presses i de forma més espontània.
Què t’ha semblat l’estratègia dels Open House? Ho faries per vendre la teva casa a Blanes?
Foto: TheRealEstateTrainer