Fa poc més de deu anys que Mark Zuckerberg va posar en marxa la xarxa social Facebook. Des de la seva fundació el seu nombre d’usuaris no ha parat de créixer aconseguint en l’actualitat xifres planetàries. No obstant això, tot i l’espectacularitat de les dades, potser encara més interessant el com que el quant, és a dir, l’evolució de l’ús que se li ha donat des del seu origen fins als nostres dies, en lloc del simple increment de persones que s’han obert un perfil a Facebook. Des de les notícies immobiliàries deixarem de banda els dos aspectes i ens aturarem en un tercer, el que respon al quan. Veurem què diuen els experts sobre quins són els millors moments per publicar a les xarxes socials des de la perspectiva d’una empresa, en aquest cas, una agència immobiliària.
Cada xarxa té les seves característiques
Tot i que fa uns anys els límits entre les xarxes socials i les professionals estaven perfectament marcats, avui en dia, pràcticament cap de les línies els separaven es manté al seu lloc original. Tant és així, que el caràcter personal de Facebook s’ha ampliat al terreny professional i, ara per ara, poques empreses hi ha que no comptin amb un perfil a la xarxa de Zuckerberg. D’altra banda, una cosa semblant passa amb Pinterest, Instagram i Google+. No tant, amb Likedin que va néixer amb vocació professional i en aquest terreny s’ha quedat.
Ara bé, que una empresa tingui presència a més d’una d’aquestes plataformes o en totes, no vol dir que el seu comportament hagi de ser idèntic. És més, per treure’n el màxim partit és fonamental adaptar forma, contingut i temps a cadascuna d’elles.
Partint d’aquesta idea i posant com a exemple la publicació a les xarxes socials de l’oferta d’un pis a Barcelona, vegem què opinen els experts sobre quins dies i a quines hores seria més convenient publicar a cada xarxa.
Segons un estudi realitzat per l’empresa Quicksprout, si el que busquem és aconseguir que es comparteixi el nostre contingut el major nombre de vegades, el millor moment seria sobre les 13 hores. Mentre que si l’objectiu és obtenir un major nombre de clics, l’hora de la publicació hauria d’estar al voltant de les 3 de la tarda. A més, l’empresa estableix el rang horari amb major ús de la xarxa social entre les 9 del matí i les 7 de la tarda i en especial, els dijous i divendres.
En aquest cas, entre les 12 del matí i les 6 de tarda és quan es produeix el nombre més elevat de clics. Mentre que l’hora en la qual els usuaris retuitegen més continguts és al voltant de les 5 de la tarda. A més, els dies de major repercussió, són els caps de setmana.
Aquesta xarxa, pensada per a un ús estrictament professional, és la que més d’hora comença a funcionar. De fet, l’estudi ha detectat que entre les 7 i les 8 del matí és la millor hora per publicar un post i en segona opció, entre les 5 i les 6 de la tarda. Quant als dies de les setmana, els experts recomanen fer-ho els dimarts, dimecres i dijous, sent el moment estrella dijous entre les 10 i les 11 del matí que és quan s’aconsegueixen més clics i es comparteix més.
- Google+
També aquesta plataforma ha trobat en els matins el millor moment per publicar. Concretament, entre les 9 i les 11 hores de dilluns a divendres.
La xarxa més visual juntament amb Instagram, desplaça la franja d’ús a la tarda / nit. I és que segons l’estudi, els millors moments per pinear són els dissabtes entre les 8 del vespre i les 11 de la nit, coincidint amb les hores més habituals d’oci i diversió.
Finalment, Instagram destaca perquè la millor hora per publicar és entre les 3 i les 4 de la tarda dels dilluns.
Utilitzes les xarxes socials com a eina de màrqueting i comunicació de la teva empresa? Creus que és important fer-ho? Comparteix la teva opinió amb nosaltres.