No són estranys els casos de propietaris que posen la seva casa en venda amb moltes expectatives i després, veuen com van passant els mesos sense obtenir resultats esperançadors. Pot ser que l’habitatge no rebi moltes visites o sí, però no n’acaba quallant cap i no saben per què.
Hi ha molts factors que poden obstaculitzar la venda d’un immoble sense que el propietari en sigui plenament conscient. Per esbrinar quins són hem parlat amb Ramon Soler, gerent de Solfinc Pisos, qui ens explica com vendre un pis a partir de l’anàlisi d’aquestes variables mínimes:
La presentació de l’habitatge és l’adequada?
És alguna cosa que ja hem comentat moltes vegades en Api.cat i com veus, segueix sent important: “Un habitatge és il·lusió i ha d’entrar pels ulls, encara que es tracti d’un habitatge per reformar. Qui la visiti ha d’imaginar-se vivint allí. De vegades, una simple pintada de parets ja canvia la imatge de l’immoble i la receptivitat dels visitants, per això, si cal invertir en petites reparacions, sens dubte, val la pena. Fins i tot fer una mica de Home Staging amb mobles de cartó no és tan costós i ajuda molt al fet que les visites se situïn a l’espai i les possibilitats de distribució.”
Té un preu realista?
Aquest és un altre error molt comú en els propietaris que decideixen vendre, per exemple, un pis a Barcelona. Fixen el preu des de la seva subjectivitat, de vegades fins i tot des del sentiment i no són realistes amb el preu de mercat.
“Cal tenir en compte que avui, les persones que busquen comprar, fan el seu propi estudi de mercat a través d’internet i els habitatges que no s’ajusten al preu correcte, ni tan sols els van a veure. Per això, ser realista amb el preu de mercat és molt important. Aquí entra en joc el paper del API qui ha d’aportar la visió objectiva en la valoració de l’habitatge, en funció de l’estudi de mercat”.
I per demostrar la importància del primer punt, Ramon Soler sentencia “Però en definitiva, si l’habitatge no entra pels ulls, ja pot tenir un bon preu que no es vendrà.”
S’està anunciant correctament?
Pot ser que hi hagi gent buscant el que tu vens, però no saben que existeix. Llavors, estàs fent la publicitat adequada? En aquest sentit, Ramon Soler apunta: “Posar un anunci als principals portals immobiliaris ho fa tothom. És quan acudeixes a un API que li dónes un valor afegit a la publicitat i màrqueting del teu habitatge, perquè ho personalitzem i pensem quin és la millor estratègia per vendre cada casa. Des de comprometre’ns mitjançant la signatura de l’exclusivitat, a imprimir fulletons per anunciar un “open house” o col·laborar amb una MLS o xarxa de col·laboradors API.”
La ubicació és un handicap?
La ubicació és un factor vinculat a uns altres, però especialment al preu. “Si l’habitatge està en una zona llunyana o de poca demanda cal ajustar-li el preu. Tot es ven al preu adequat.”
Estàs en bones mans?
Si no has donat amb un bon agent immobiliari, canvia, però tingues això en compte: “És important que l’agent immobiliari sigui objectiu. No per dir el que el propietari vol sentir, vendrà abans i millor. Al contrari, li fa un flac favor al sector perquè si després no compleix, el propietari se sentirà enganyat i no tornarà a confiar en una immobiliària. Val més ser prudent i prometre menys del que s’espera aconseguir. Un bon professional adquireix un compromís realista amb el seu client i ho compleix, perquè li dóna un valor al seu treball.”
Tens problemes per vendre el teu pis? Has pensat si es deu a algun d’aquests factors?
Foto: BIT Comunicació