Una de les eines bàsiques integrades en qualsevol pla de màrqueting és el dossier. Es podria dir que aquest document és la carta presentació que ens precedeix davant els nostres clients potencials. Així que, és evident que juga un dels papers més importants del procés de venda. Des Api.cat volem aturar-nos a explicar alguns detalls sobre la preparació d’un dossier immobiliari convincent i eficaç.
En primer lloc, recorda que hi ha dues raons fonamentals per les quals algú que té un pis que vol vendre a Sabadell ha decidit de contractar els serveis d’un agent de la propietat (API): la manca de temps per poder dedicar al procés de venda , i la manca de coneixements legals i de gestió relacionats amb la compravenda immobiliària.
Així que, tot dossier immobiliari ha de transmetre la idea que tu, com a agent de la propietat, ets capaç de satisfer aquestes necessitats. Per a això, veurem com la les fotografies, el text, el disseny i el format es combinen per construir la imatge que volem donar.
- Escriu informació rellevant
És important que la informació que incloguis contingui totes les dades que el client s’està preguntant sobre tu, com per exemple, la formació que tens i els anys d’experiència que tens en el sector i que et avalen.
Exposa el pla que has dissenyat per a la venda del seu pis de forma sintètica, però completa. És millor que completis la informació de forma oral, durant l’entrevista que mantinguis amb ell.
Inclou un “planning” aproximat que integri les accions previstes i dates previstes per als resultats. Donarà confiança al client.
Consell: Sigues clar i concís. Utilitza frases curtes i amb un vocabulari senzill.
- Inverteix en fotografies de qualitat
La qualitat de les imatges és crucial. Tant, que poden fer de la teva dossier una eina de màrqueting tremendament atractiva i convincent, o, si per contra utilitzes fotografies de baixa qualitat, aquestes s’encarregaran de tirar per terra tot el treball invertit.
Consell: No escatimis en l’ús de bones fotografies. Si tu no et veus capaç, et recomanem que contractis a un professional. Val la pena. Ah! No estaria de més que incluyeras una foto teva al dossier. És la millor manera d’escurçar distàncies amb el teu client.
Cuida el disseny
En aquest apartat, es tracta de saber combinar el fons i forma. És a dir: el contingut (fotos i text) i com ho volem transmetre. Cuidant el disseny estem treballant en el com transmetre el nostre missatge. Aquest aspecte és importantíssim, ja que, una presentació inadequada desvirtuarà el missatge.
Consell: Contracta un dissenyador gràfic per a aquesta tasca. Parla amb ell, transmítele qui ets en termes professionals i la idea que necessites transmetre. Assegura’t que t’entén i treballa mà a mà amb ell. Tu saps què vols dir i ell sap com transmetre-ho.
Personalitza’l
Seria interessant que una part del dossier pogués ser comú per a tots els clients, i que reservaràs una pàgina o dues per personalitzar en cada ocasió. En aquest espai podries incloure fotos i informació del pis i de la zona com per exemple, els serveis que té al voltant o preu mig de la zona. Quan el client vegi aquestes pàgines pensarà que et prens seriosament la venda del seu pis, ja que, demostra interès i professionalitat.
Consell: Recorda que aquí també les fotos han de ser de qualitat. A més, et suggerim que incloguis un gràfic de l’evolució dels preus de la zona.
T’ha resultat útil? Creus que és important elaborar un bon dossier? Ens encantaria conèixer la teva opinió.
Foto: soydeimago
Foto: Pinteres