
Proposta única de vendes
Per què algú hauria de contractar els teus serveis abans que els de la competència? Quins beneficis obtindrà el que et triï? En definitiva, què et diferencia de la resta d’agències immobiliàries? Si no ets capaç de sintetitzar en una resposta clara, senzilla i, sobretot, convincent, les raons per les quals qualsevol s’hauria de posar en les teves mans, és que encara no has desenvolupat una Proposta única de vendes per a la teva empresa.
Al blog de notícies immobiliàries de Api.cat defensem la importància d’aquesta eina de màrqueting, la Proposta única de vendes i en aquest post t’expliquem les raons que hi ha darrere d’aquesta postura.
Com preparar una Proposta única de vendes?
Abans de detallar els passos per desenvolupar la teva pròpia Proposta única de vendes, us mostrem breument en què consisteix: una proposta única de vendes hauria d’incloure de forma concisa, breu i senzilla què ofereix el teu negoci que no aporta la teva competència. És a dir, la teva proposta hauria de donar la resposta a la pregunta: per què haurien de triar-te a tu entre l’oceà d’ofertes que hi ha al mercat immobiliari?
Sabem que no és tasca fàcil, però si aconseguissis elaborar una bona proposta, ja et estaries diferenciant de la teva competència. La qual cosa, en si mateix ja és un pas important.
Aclarit el “Què”, veiem el “Per què” i el “Com”. Quant al perquè, els experts assenyalen com una de les raons fonamentals per les quals hauríem de preparar una Proposta única de vendes el fet que posicionarà teus productes i serveis immediatament. I és que, poques eines hi ha tan efectives com mostrar una empresa amb un projecte perfectament definit. Al públic no li agraden les vaguetats ni les línies difuses.
A continuació ens centrarem en quins passos serien els més útils a l’hora de preparar una Proposta única de vendes:
- Sintetitza les teves tres majors beneficis.
No es tracta que facis la llista més llarga d’avantatges del mercat, sinó que exposis els 3 o 4 beneficis més importants que ofereix la teva empresa i només la teva empresa. Aquests beneficis han de ser abans de res convincents, ja que, al teu client potencial no li interessa que li diguis que li ofereixes un servei de gran qualitat (això ja ho diuen tots), el que vol saber és què té d’especial el teu servei perquè sigui més interessant del que ofereix l’empresa del costat.
- Sé únic
Avui en dia, si no ets diferent, la teva empresa acabarà diluint-se en l’enorme i variat mercat existent. Així que, recorda posar les teves majors esforços en diferenciar-te, ja que serà el teu “salvavides”.
- Ofereix unes solució o millora
Crea només solucions a problemes existents. Això és el que els clients necessiten: solucions als seus problemes. Detecta en què pots ajudar-los i crea una solució per la qual et necessitin i et busquin.
- Promet només el que puguis complir
Si falles a un client, et crearàs mala reputació, i això, és molt difícil de reconduir. Per això, és fonamental que les teves solucions no estiguin fetes només de bones intencions, han de ser tan efectives com prometen ser-ho.
- Fes de la teva Proposta, un missatge únic
Quan tinguis perfectament definida la teva proposta única de vendes, inclou el seu missatge a tots els materials de màrqueting de l’empresa. D’aquesta manera, reforçaràs el missatge i proyectarás una imatge ferma i contundent, aportant confiança i seguretat entre els teus clients i el públic en general.
Tens ja el teu Proposta única de vendes? Què és el que et distingeix de la competència? Aprofita i digues-li a tots!
Foto: BIT Comunicación