Les campanyes de màrqueting immobiliari associades a un habitatge o a un immoble ja són del passat. Ara el pla de markéting immobiliari se centra a aplicar estratègies i idees immobiliàries basades en el branding i a les xarxes socials. Ja no importen tant les carácterístique del pis en venda a Tarragona, com la forma d’arribar a la persona que vol comprar-ho. Per això, a Api.cat, et detallem les 5 claus per aplicar el branding immobiliari i la xarxes socials:
1. Associar-se a una marca. La teva immobiliària ha de vincular-se a una idea o a un concepte concret. Has de ser ser capaç de diferenciar-te a través dels serveis que ofereixes. Pots destacar per vendre apartaments propers a la platja o cases rurals a la muntanya. Però tingues clar perquè vols ser conegut i quines necessitats vols atendre.
2. Transmissió de valors. El branding immobiliari transmet uns valors intangibles que parlen de la teva marca. No solament es tracta de captar nous clients, sinó de com et situes al mercat. En quins segments? A qui vols arribar? L’aspiració ha de ser convertir-se en referència en un àrea concreta del sector immobiliari.
3. Estratègia d’acció. Abans d’executar una estratègia d’acció de branding immobiliari has d’analitzar què xarxes socials et poden ajudar per als teus objectius.
- Facebook. És una xarxa social horitzontal. Permet arribar a un públic ampli, però poc segmentat. Pots utilitzar Facebook per difondre la teva marca immobiliària a nivell genèric.
- Twitter. En el cas d’aquesta xarxa social, malgrat no tenir una temàtica definida, permet segmentar per interessos i públics. Twitter ho pots usar com un centre d’atenció amb el teu client, ja que permet un contacte directe.
- Youtube. Una imatge val més que 1.000 paraules. La xarxa social de vídeos que t’ajuda a transmetre els teus valors emocionals i intangibles. No venguis un pis o una casa qualsevol, sinó una pensada i seleccionada per a un client determinat.
4. Resultats a llarg termini. Els objectius d’aplicació del branding immobiliari i les xarxes socials són a mitjà i llarg termini. El director de Comunicació i Branding de Century 21 per a Espanya i Portugal, Carlos Rentalo, destaca tres errors bàsics en plantejar el branding: pensar en estratègies a curt termini, intentar vendre directament i no agrair la interacció de l’usuari.
5. Presència digital. Les xarxes socials no generen resultats per si mateixes. Actuen com un instrument per promocionar a la teva immobiliària, però també per donar a conèixer la teva marca al món digital i afermar la teva posició al món off-line. Si no et veuen, és com si no existissis. Però si et dónes a conèixer, cuida la teva imatge i genera confiança entre els teus clients.
Foto 1: El Periodiquito
Foto 2: Aeropress