El pis que demana un metge no és igual que el que busca una advocat, un forner o un camioner. De la mateixa manera que un entrenador personal preferirà tenir a prop un determinat tipus de serveis o un professor d’universitat es decantarà per un habitatge amb espai suficient per col·locar grans prestatgeries. En Api.cat, conscients d’aquestes diferències, et donem algunes pautes per enfocar la venda el màxim possible.
Argumentari personalitzat
Per assolir l’èxit en qualsevol procés de compravenda, i especialment, en la immobiliària, la personalització és un dels aspectes més importants. Com més específics siguin els arguments de venda, més probabilitats hi ha que el comprador potencial es converteixi en real.
Imaginem que tens en cartera un pis a Viladecans i que una persona que treballa com a entrenador personal s’ha mostrat interessat per ell. ¿No creus que seria efectiu destacar unes qualitats específiques de l’habitatge i no altres?
Així es ven en funció de la professió del comprador
Abordemos aquesta venda a partir de la informació que has obtingut de la fitxa que t’ha emplenat: el client és un noi de 28 anys que treballa en un gimnàs, no té cotxe i es desplaça en bicicleta. A més de les dades que ens ha facilitat, també podem deduir algunes coses més basant-nos en la seva edat i professió. Com per exemple que li agrada la vida sana i, per edat, segurament també surti de tant en tant a sopar a algun restaurant.
Què destacarem del pis? Quant a la seva ubicació, recalcarem el fet que a poca distància hi ha un parc on la gent sol anar a córrer. A més, en aquest mateix parc, un parell de restaurants han posat unes terrasses que s’animen bastant a la nit.
D’altra banda, l’edifici compta amb espai reservat per a deixar les bicicletes de forma segura, sense necessitat de pujar-la a casa cada vegada que la fas servir. Encara que, de totes maneres, gràcies a l’ascensor és molt fàcil i còmode pujar i baixar-la.
Pel que fa al pis en qüestió, seria bona idea fer èmfasi que una de les tres habitacions que té, seria perfecta per instal·lar un petit gimnàs o sala d’entrenaments entrenar.
Finalment, no esmentarem aquells aspectes que puguin resultar dissuasoris. Com per exemple, que per arribar al centre mèdic més proper necessitaria almenys una hora, o que just aquest carrer és una de les més transitades durant les festes del barri.
Òbviament, no es tracta de mentir, però sí de donar-li més importància a allò que sabem que el comprador també es l’atorga. A més, a mesura que fem més visites al pis amb ell, aquest ens anirà proporcionant informació que podrem anar adaptant i incloent en el nostre argumentari de venda.
Creus que és important la personalització en la venda immobiliària? Quina és la teva opinió al respecte? Per què no ens fas alguna idea?
Foto: realstate
Foto: ivonnesemprunl