Després de la primera entrega de: “Les 5 preguntes que més fan els compradors als API”, arriba l’altra versió, sobre els venedors. Perquè ambdues parts tenen dubtes recurrents als que els agents immobiliaris responen cada dia.
Per això, si estàs pensant en vendre el teu pis a Barcelona, pren nota! Joana Vidal, API i gerent de Joana Vidal Serveis Immobiliaris, t’avança les 5 preguntes que, probablement, li acabis fent al teu API de confiança i les seves respostes.

Les 5 preguntes que més fan els venedors als API
Què he de fer per vendre el meu habitatge?
El client que mai ha venut un habitatge, el primer que es pregunta és: què haig de fer?, i quin és el procediment? “Un API li explicarà al venedor com funciona el procediment i les seves diferents fases, com per exemple: que cal anar a visitar l’immoble, fer-li fotos, reunir una sèrie de documentació i veure si l’habitatge disposa de requisits imprescindibles com per exemple, la cèdula d’habitabilitat. A més, se’ls explica el pla de màrqueting i com es procedeix quan ja hi ha interessats ferms en comprar l’habitatge.”
Quin és el preu de venda adequat per al meu habitatge?
Segons Joana Vidal:
“El preu adequat el marcarà el mercat. Un API només fa una valoració realista segons el tipus d’habitatge, la ubicació i el seu estat de conservació, entre d’altres.” I afegeix: “Avui la gent va una mica perduda, perquè el mercat ha canviat molt. Per això, la majoria de venedors tenen expectatives que estan per sobre dels preus de mercat.” El que està clar és que, si el preu no és realista, l’habitatge no es vendrà i en aquest cas, el temps i el mercat s’encarregaran de corregir-ho.
Quant trigarà a vendre’s?
El temps és molt relatiu, encara que principalment depèn del preu. Si el preu és l’adequat, no hauria de trigar molt a vendre’s. Però després hi ha altres factors, com la disponibilitat per fer visites o la presentació de l’habitatge que també influeixen. Joana Vidal assenyala que: “Els períodes de venda han canviat i és difícil definir temps, però es podria dir que entre 2 i 3 mesos és poc temps; 6 mesos és molt i passats els 6 mesos, és que l’habitatge està fora de mercat.”
Quines són les despeses de la venda?
Per al venedor, les despeses de la venda són la Plusvàlua Municipal i els honoraris de l’agent immobiliari. A més ha de tenir tots els impostos de l’any en curs pagats i no deixar cap càrrega o deute.
Quina documentació es requereix?
El Certificat de Qualificació Urbanística, la Cèdula d’Habitabilitat i el Certificat d’Eficiència Energètica són imprescindibles per posar un immoble en venda. La Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) també, si la finca té més de 50 anys; i el títol de propietat, si hi ha una hipoteca pel mig.
Foto: BIT Comunicació