4 aspectes clau dels locals per startups

4 aspectes clau dels locals per startups
Valora este articulo

Requisits d'un local per a una startup

Requisits d’un local per a una startup

Des de fa un temps, qui no ha sentit parlar de les empreses ‘startups’? Però, saps realment a què es refereix aquest nou terme que s’ha colat en el nostre vocabulari empresarial. En les notícies immobiliàries volem mostrar exactament a què correspon aquesta denominació i assenyalar alguns dels aspectes que tota startup s’han de fer a l’hora de començar la cerca de local.

Què és una startup?

Podríem definir una startup com una empresa que està donant els seus primers passos. Però, així no estaríem dient res que no descrivís el començament de tota organització empresarial. Llavors, què és el que distingeix una startup? Bé, la majoria d’experts assenyalen la innovació i la mida com dues de les seves principals característiques. I és que una startup parteix d’una idea innovadora de negoci i compta, normalment amb un nombre reduït de socis. A més, sol estar delimitada en el temps i normalment està relacionada amb el món tecnològic.

A partir d’aquestes característiques, podem identificar alguns dels punts que, en general, qualsevol agent immobiliari hauria de tenir en compte a l’hora de buscar un local destinat a una startup.

1. Preu assequible

Com dèiem, una startup és abans de res una empresa de recent creació, el que significa que una de les seves prioritats, per no dir la primera, serà ocupar un local que s’adapti el màxim possible al seu pressupost. Per als seus fundadors trobar un espai que s’ajusti al conegut “bo, bonic, barat” és bàsic. De manera que una primera selecció passa pel criteri del preu.

2. Ubicació en funció del negoci

Òbviament, el límit que establim per preu, el qual consensuarem amb l’empresari, delimitarà les zones on ens interessa buscar el local. Ara bé, depenent del tipus de negoci i perquè aquest surti endavant, hem d’escollir aquelles zones que han de garantir tot allò que el negoci necessita per prosperar. És a dir, si el negoci no exigeix ​​l’entrada de públic, podrem allunyar-nos de les àrees més concorregudes de la ciutat. No obstant això, si està enfocat a la venda in situ, és imprescindible trobar una ubicació que, sense ser la millor, sí s’apropi al nucli urbà.

3. Mida intermedi

El preu màxim que el client està disposat a assumir també determinarà el nombre de metres del local a què pot optar. Ara bé, això no té per què ser un problema, ja que moltes de les empreses denominades startup es dediquen a la tecnologia o projectes relacionats amb el món digital, el que significa que la majoria de les vegades no necessiten massa espai. A més, tampoc solen comptar amb molts socis.

4. Preferiblement de lloguer

Finalment, tenint en compte que estem davant d’una empresa que comença de zero i que té previst créixer molt en poc temps, el més lògic serà que els seus fundadors busquin un local de lloguer. Ja que els primers anys de qualsevol empresa són els de major incertesa i el menys arriscat serà no embarcar-se en crèdits a llarg termini.

Creus que seria important afegir un altre requisit propi de les startups? Comparteix la teva opinió en aquest post. Ens interessa a tots.