Alguns dels noms de la seva agenda són Jennifer Lopez, Mick Jagger o Leonardo DiCaprio. I és que, es podria dir que Fredrik Eklund, un suec de 37 anys establert a Nova York, és l’agent immobiliari “oficial” de les estrelles del cinema i la televisió als Estats Units. Vegem quins són alguns dels seus consells, encara que si vols saber més, hauràs de consultar el seu llibre The Sell.
Eklund, no sempre ha treballat en el sector immobiliari, però no té cap pudor a explicar com es guanyava la vida a l’instal·lar-se a Estats Units quan va arribar de la seva Suècia natal. L’agent va aconseguir els seus primers ingressos com a actor de cinema X gai, però aviat va donar un gir a la seva vida i es va introduir en el món immobiliari. I, la veritat, és que no se li dóna gens malament, ja que, només l’any passat va vendre 1.000 milions d’euros en el mercat immobiliari.
Sempre estem venent
Segons l’agent explica a El País, sempre estem venent. Ens posem a la venda quan sortim a una cita o quan busquem feina. De fet, per al venedor suec, és el mateix vendre magdalenes que segurs. Però, la veritat és que ell aconsegueix pisos a Nova York a les estrelles més famoses del cinema i la televisió, el que, ara per ara, es tradueix en una fortuna personal de 27,8 milions d’euros que ha aconseguit cobrant una comissió del 2,5% de tot el venut, la qual cosa ronda l’estratosfèrica xifra de 3.240 milions d’euros.
Segons recull el diari, Eklund pensa que l’única diferència entre els famosos i el comú dels mortals que es compra un pis a Barcelona, és que aquells, poden pagar més. Però, en l’essencial, a l’hora de buscar pis, ens mou el mateix: trobar la nostra casa ideal.
Una imatge impecable
Encara, òbviament, no comptem amb el pressupost de Eklund per a la cura personal, ja que, el suec reconeix gastar uns 250 euros cada tres setmanes, només en tallar els cabells, donar una bona imatge hauria de ser part de la nostra estratègia de venda. Ell mateix aconsella dedicar un percentatge dels nostres ingressos (ell inverteix un 10%) a comprar roba de qualitat.
Quines conclusions podem treure de la trajectòria i resultats obtinguts en la carrera professional de Fredik Eklund? El cert, és que, una venda és una venda, independentment de la quantitat de diners que estigui lligada a la transacció econòmica corresponent, de manera que, alguns dels aspectes relacionats amb el dia a dia d’aquest agent podrien traslladar-se al d’un agent immobiliari el treball es desenvolupés en sòl espanyol, com per exemple, la importància de tenir cura de la imatge personal, tant en perruqueria com en la roba que ens posem.
D’altra banda, recorda que sempre t’estàs venent: en saludar, a l’estrènyer la mà, etc. El teu llenguatge corporal no deixa de parlar ni un moment de tu, així que, revisa les teves gestos.
I, per descomptat, no deixis de formar-te i informar-te sobre el sector en què treballes.
Salvant les distàncies entre dos mercats tan diferents com són l’americà i el nostre, Creus que podem trobar alguna similitud? Explica’ns. Ens encantaria conèixer la teva opinió.
Foto: ohnothedidntit
Foto: virtualtournews