Davant la falta de feina molts professionals que treballaven per compte d’altri han decidit tirar d’estalvis o capitalitzar el seu atur per a muntar-se el seu propi negoci. Per aquest motiu han augmentat lleugerament els lloguers d’oficines: un 10% a Barcelona respecte al primer semestre del 2013, segons la consultora immobiliària Forcadell.
Si tu també has decidit emprendre i necessites una oficina, no et perdis aquest post en el qual t’expliquem totes les claus per llogar la teva oficina ideal i els factors que has de tenir en compte per no equivocar-te.

Consells per llogar una oficina
La relació espai-ubicació- preu
Aquest és el ‘triangle amorós’ que hauràs de posar-te com a objectiu. L’ideal seria que trobis una oficina amb l’espai que necessites, en la millor ubicació possible i a un preu assequible.
Pot semblar una missió impossible a primera vista però és qüestió de posar-se a buscar exhaustivament i començar a creuar aquestes 3 variables. Així, et faràs una idea realista del que hi ha al mercat i del que pots aconseguir amb el teu pressupost.
Recorda sobretot que la renda del lloguer, juntament amb les nòmines si és que tens empleats, serà un dels costos fixos més elevats.
Els requisits als quals no pots renunciar
Pot ser que no trobis una oficina que sigui òptima en espai, ubicació i preu amb la qual cosa, hauràs de decidir què és allò al que no pots renunciar per a redirigir la teva cerca. En aquest punt has de fer-te algunes preguntes:
1. He sigut realista en definir les meves necessitats? Si arribes a la conclusió que no has sigut realista, torna a cercar amb els paràmetres actualitzats.
2. Necessito donar una imatge corporativa o en tinc prou amb que sigui una oficina operativa? Si no necessites donar una imatge pública i corporativa sinó simplement un espai de treball, podries optar per llogar un pis amb llicència d’activitat, et podria eixir més barat.
3. És la ubicació un factor al qual no puc renunciar? Realment necessito que estigui en la zona més cara? La ubicació sempre és un punt a favor, però si no t’ho pots permetre, hauràs de cercar en zones on el preu s’ajusti al teu pressupost. Potser pots compensar aqueix punt amb una oficina més gran a millor preu.
L’estat de conservació
Has trobat una oficina que t’agrada, la pots pagar però necessita reformes? Doncs és una altra variable que hauràs de valorar perquè pot compensar-te o no. Una opció és negociar amb el propietari del local que sigui ell qui assumeix el cost de la reforma, o bé, compartir-ho.
És un bon moment per al mobiliari d’ocasió
Davant el tancament de tantes empreses, són moltes les pàgines web que venen mobiliari d’oficina de segona mà. Abans de fer una inversió en mobles nous, fes una cerca per internet a veure què trobes, qui sap!
Les condicions del contracte
Recorda que un contracte de lloguer és un document negociable entre les dues parts. Procura que no hi hagi clàusules abusives, que s’expliqui clarament sota quin concepte s’actualitzarà la renda i quines penalitzacions hauries d’assumir en cas d’incompliment de contracte. Si ets novell i vols estar tranquil, el millor és que confiïs en els serveis d’un professional Api!
Foto: BIT Comunicació