Si fem una inversió és perquè tenim certes garanties que obtindrem un retorn major de la quantitat aportada, o almenys, perquè creiem que no perdrem els diners desemborsat. En el cas de qualsevol negoci, les inversions més importants són les que es refereixen a les dutes a terme per atreure nous clients. En aquest sentit, la inversió en màrqueting i, en concret, en màrqueting en línia és una de les més empreses en els últims anys. Però, creus que el seu informe és considerable? Al blog de notícies immobiliàries pensem que invertir en màrqueting immobiliari en línia en una bona decisió i, a continuació, et donem algunes de les raons per les quals així ho creiem.
Un mercat que no para de créixer
En primer lloc, convé recordar una dada important: Internet és un mercat que creix progressiva i contínuament i la demanda ho fa amb aquesta mateixa tendència. I és que, les estadístiques demostren com el nombre d’usuaris s’incrementa de forma exponencial. De manera que aquí tens la primera raó, i de pes, per plantejar-te la inversió en accions enfocades al món cibernètic.
Segmentació: arribar just on vols fer-ho
Internet ens ofereix conèixer, acotar i arribar al mercat d’una forma que fins ara era impossible. Es tracta per mitjà de la segmentació. Avui dia, i gràcies al desenvolupament de certes eines, tenim la possibilitat de triar el tipus de client al qual volem arribar. És possible fer una selecció seleccionant només el perfil d’aquells usuaris que ens interessen. Per exemple: homes i dones d’entre 45 i 70 anys, que els agradi viure a la platja, amb aficions pròpies d’un segment de la població amb un estatus elevat i residents en poblacions de la costa mediterrània.
Què aconseguirem amb aquesta segmentació? Una cosa realment valuós. Augmentar la probabilitat de compra i amb això la rendibilitat. I és que, a diferència d’altres tipus de publicitat on els anuncis es mostren a tot el públic indistintament, amb el màrqueting en línia el teu anunci arriba a un client que ja està interessat en el que li vols oferir.
Monitorització: els resultats es poden mesurar
Novament hem de atribuir a les noves tecnologies gran part de l’èxit d’una campanya de màrqueting, ja que, són les eines de les que disposem les que fan possible que es pugui mesurar la rendibilitat d’una acció de màrqueting en línia. Com? Analitzant tot tipus de dades de visites, contactes, vendes, etc. La qual cosa ens ajudarà a saber si anem pel bon camí i a rectificar i ajustar les accions als objectius fixats.
Cost: Mínim en termes absoluts i relatius
Finalment, és fàcil concloure que la inversió necessària per aconseguir una rendibilitat significativa és molt menor en les accions de màrqueting en línia que en qualsevol altre mitjà publicitari com la TV o la ràdio.
Així doncs, sembla que hi ha raons importants per invertir en màrqueting en línia: un mercat extens, la possibilitat d’acostar-se a un públic perfectament definit, mesurament de resultats i un benefici elevat en relació al cost efectuat.
Ets defensor del màrqueting en línia? Dona’ns les teves raons. Ens encantaria conèixer-les.
Fotos: BIT Comunicación