A una cantonada o al mig? En ple centre o en algun carrer paral·lel? Dins d’un centre comercial o en un baix? Decidir la ubicació d’un local comercial no és cap ximpleria, sinó que d’això dependrà gran part de l’èxit del negoci. Et donem alguns consells a les notícies inmobiliàries d’Api.cat!

L’èxit del teu negoci depèn d’una bona ubicació
Molts emprenedors que obren negocis en locals comercials ho fan sense haver-li donat la suficient importància a la ubicació del local. Potser per voler estalviar-se uns euros al mes, potser perquè simplement no van pensar que era tan important. Però sí que ho és.
Qui no ha vist alguna vegada un local que sembla abraçat per la mala sort en el qual tots els qui han obert algun tipus de negoci han acabat tancant. És que el local està maleït? No, segurament el tipus de negoci no s’ajustava ni al tipus de local, ni al públic de la zona. Dit això, si ets emprenedor i estàs buscant llogar un local a Barcelona, per exemple, tingues en compte aquestes variables i consells:
1. Escollir la zona
Aquest és el primer pas per situar el teu local i per a això, has de pensar quin tipus de client és el teu, per on es mou i quins són els seus hàbits de compra. Un exemple molt clar: si vens roba d’alta costura, has de buscar un local que estigui situat als carrers més cèntrics i comercials de la ciutat.
Si per contra, vens roba destinada al un públic de poder adquisitiu mitjà, has d’anar a barris més populars. És que la gent que no té un gran poder adquisitiu no compra al centre de la ciutat? És clar que sí, però la qüestió és buscar aquella zona on hi hagi una major concentració de persones que es corresponguin amb el perfil del teu client potencial.
Vegem un altre exemple aplicat a les oficines. Si tens un despatx d’advocats o una gestoria, que millor que instal·lar-te a prop de les administracions públiques que tinguin relació amb la teva activitat professional. Tota persona que acudeixi a elles podria ser el teu client potencial i segur que et repercuteix positivament.
2. Determinar el carrer
I aquest és el segon pas i el més complicat perquè no depèn solament del que tu vulguis si no de la disponibilitat de locals comercials en venda o lloguer que hi hagi en un moment donat. Per seleccionar el carrer òptim per al teu negoci, tingues en compte aquestes variables:
-
Cèntric no sempre és garantia d’èxit
Hi ha carrers que són cèntrics però que potser estan molt prop d’altres que ho són encara més o que el tipus de negoci que predomina no s’ajusta al teu perfil de client. En aquest cas, estaries pagant un alt preu per tan poc impacte.
-
Esquerra o dreta? Sol o ombra?
Diuen els experts en màrqueting que la gent sol caminar més pels carrers assolellats i que en caminar, tendim a mirar més cap al costat dret.
-
La fama de les cantonades
Se sol dir que les cantonades són bones per situar un negoci doncs abracen dos carrers o més, si estan en una gran intersecció, per tant, tenen més visibilitat. Però que una cantonada et funcioni o no depèn del tipus de negoci. A més, has de tenir en compte que hauràs d’invertir més en rètols, il·luminació i aparadors, perquè es vegi d’ambdós costats.
-
El mobiliari urbà pot influir
Si tens un local amb un pas de vianants just davant, tindràs més trànsit de persones. Però si per exemple, tens una columna que tapa la visibilitat del teu aparador et perjudicarà. Aquest és un altre aspecte a tenir en compte quan visitis locals.
-
La presència de competidors directes al mateix carrer
En principi, et perjudicarà. Però si són molts, pot ser fins i tot positiu, doncs atraurà tota la gent que busca aquest producte en particular.
Què et semblen aquests consells? Has tingut alguna mala experiència amb un local mal situat? Explica’ns-ho!
Foto: BIT Comunicació
2 comments
Estoy de acuerdo con la noticia. Como experto, muchos de los factores que indicas pueden hacer que un negocio cierre o no tenga el éxito esperado. Hay veces que la competencia no es el único problema. Gracias!
¡Muchas gracias por tu comentario!