Després de la crisi, l’oferta d’immobles s’ha multiplicat. El que vol comprar un habitatge té molt més on triar i a més, amb la possibilitat de negociar el preu, cosa que era impensable fa aproximadament 6 anys. D’altra banda, la creixent penetració de les agències immobiliàries a internet, fan que el client disposi d’informació de valor i compari abans de realitzar qualsevol visita. Això el converteix en un client més exigent.
Per tots aquests motius, si vols vendre una casa a Badalona, has de tenir en compte que els possibles compradors que la visitin, aniran al gra i no perdonaran aquells detalls que no els agradin. Voldran assegurar-se que compren la millor casa possible, que necessiti les menors reformes possibles i dins del seu pressupost, així que compte amb aquestes 10 coses que espanten els compradors:
1. Un garatge que és qualsevol cosa menys un garatge: Potser el teu hobby és construir barquetes de fusta i tens el garatge inundat de trastos, eines, serradures i pots de pintura, però el client potencial vol veure un garatge i imaginar com col·locaria el seu cotxe i les seves coses. Limitaràs la seva projecció mental i es quedarà amb una imatge de desordre negativa.
2. Un dormitori que és qualsevol altra cosa: Val que treballis com a freelance des de casa teva a Mataró, i que sigui l’espai on deixes fluir la teva creativitat però un dormitori, ha de ser un dormitori per al client que ve a veure la teva casa en venda. Que sigui una espècie d’oficina-taller d’impressió, l’espantarà.
3. Catifes que oculten terres bonics (o bruts): cal anar amb compte amb les catifes perquè o estan posades amb cert gust i són boniques, o semblarà que és un niu de porqueria. A més, si el terra és bonic de per si mateix, no l’ocultis. Donarà més sensació d’amplitud i netedat a la visita.
4. Els llums estranys dels teus viatges: Precaució amb la decoració… perquè és un aspecte molt personal que pot espantar als compradors. Si el teu menjador té una decoració minimalista, posar el llum del teu últim viatge a Istanbul penjada del sostre, o màscares africanes amb cares inquietants per tota la paret, pot ser que provoqui la fugida del client.
5. Una habitació infantil que sembla un parc temàtic en ruïnes: Els nens són nens, però intenta que mentre la casa estigui en venda, es pugui entrar a veure l’habitació i es pugui apreciar l’espai que té.
6. Una piscina que sembla més aviat un estany: Si la casa té piscina, és un element de valor que ha de lluir. No la mostris amb l’aigua verda amb presència tot tipus de vegetació. Semblarà que el potencial client està a punt de comprar una casa descuidada, i creurà que necessita inversió addicional en arreglar-la.
7. Una cuina digna de la sèrie ‘Cuéntame como pasó’: No et diem que reformis la cuina sencera per vendre la casa però potser et convé invertir una mica per canviar detalls relativament barats, com noves prestatgeries o aixetes. En fi, detalls per donar-li un aire renovat.
8. Olor a tabac: si fumes a casa, intenta que quan vinguin visites no hi hagi olor de tabac ni cendrers bruts. Dóna mala imatge i és especialment desagradable per a algú que no fuma. Podries perdre un client per una ximpleria.
9. Animals per tot arreu: encara que siguis un amant dels animals, si la teva casa sembla un zoo i a més alguns pul·lulen lliurement mentre reps a les visites, segurament el client estigui desitjant que acabis per sortir corrents.
10. La clau és el sentit comú: posa’t en la pell d’algú que va a fer la inversió més gran de la seva vida comprant una casa. I recorda que una imatge val més que mil paraules. La sensació amb la qual aquesta visita surti de casa teva determinarà si la tatxa de la seva llista d’opcions o si per contra, reafirma el seu interès en comprar-la.
Foto: Pinterest
Foto: ZonaCrawling
Foto: Pinterest