Hi ha agències immobiliàries de tota mena, però no sabem com classificar Keli. Una cosa sí sabem, amb Keli mai t’avorreixes. La seva comunicació té espurna i parlen el llenguatge del carrer. Són descarats. Són sorprenents. S’atreveixen amb tot. Tenen un punt kamikaze i canalla, en el millor dels sentits. Senyors i senyores, això és immobiliària free style … i de vegades extrema!
Als fets ens remetem. Mira aquesta foto i digues què veus. És un simple tatuatge? No. És un agent immobiliari complint una promesa: tatuar-se al braç el hashtag #sellordie perquè ha aconseguit vendre un pis en menys de 30 dies.
Sigui cert o sigui un fotomuntatge, això és el de menys. Perquè això no ho fa ningú, o ho fan pocs. Però, a aquest punt de bogeria (estudiada) com s’arriba? Ventura Garrido, l’API que està al capdavant de Keli, amb la seva dona Queta Xampeny, assegura que Keli no és més que “una família que ajuda altres famílies a trobar casa o vendre la que ja no els encaixa”.
Afirma que assessoren als seus clients com assessorarien a un germà. “Ens agrada a més crear un vincle amb les persones amb les que treballem més enllà de la compra o venda de la seva casa. Molts d’ells s’acaben convertint en amics. La veritat és que tenim uns clients molt divertits! “. Són, en definitiva, una família que vol ser com de la família per als seus clients… i que “intenta passar-ho molt bé amb el seu treball”, com diu en Ventura.
Per això no ens estranya que facin tantes coses i tan diferents. “Organitzem Sopars en positiu (una iniciativa que té com a objectiu fomentar l’emprenedoria, projecte que va ser finalista als premis de màrqueting que organitza CRS cada any i que vam presentar a Inmociónate), hem organitzat una vermut party a un pis en venda, vam ser dels primers a apostar pel homestaging a Barcelona fa ja 6 anys… Li posem imaginació i intentem sorprendre els nostres clients, crec que aquesta és la base de la nostra proposta “. Així defineix Ventura el que fa Keli.
I és que “hem de suplir la manca d’anys d’experiència amb imaginació i capacitat de sorprendre”, ja que Keli va néixer gairebé per obligació el 2008. La promotora de la família de Ventura va acabar de construir un edifici a l’estiu d’aquellst mateix any i no aconseguia vendre els pisos, així que Ventura i Queta es van animar a intentar vendre el seu propi producte… després els pisos dels clients que volien comprar un dels seus pisos… i així el negoci va anar creixent i configurant-se com a agència immobiliària amb totes les lletres.
La seva metodologia? “Treballem a fons la nostra base de dades i també amb les xarxes socials. És una fórmula amb la qual ens sentim còmodes, ho passem bé i els nostres clients ho valoren“. De fet, asseguren que gràcies al coneixement de les necessitats dels seus clients, tenen unes ràtios de venda inferiors a 4 visites per venda.
“Keli és un projecte familiar, som artesans i el nostre punt fort és que tractem cada projecte, cada exclusiva, amb cura i trencant-nos les banyes per trobar fórmules que ens permetin arribar al nostre comprador”. Aquestes fórmules passen necessàriament per desenvolupar plans de màrqueting a mida de cada client i habitatge, en els quals tenen cabuda hashtags molt gamberros, accions de comunicació creatives, fotos molt boges de la @kelyfamily i fins i tot “memes” divertidíssims.
“Keli és com és, hi ha gent a la qual agradem i una altra a la qual no”, manifesta divertit Ventura.
El que està clar és que el mercat està canviant i també els agents immobiliaris. “Jo crec que estem en un moment immillorable i això ens fa més indispensables que mai si sabem veure les oportunitats. La col·laboració entre professionals, sense anar més lluny, està a l’ordre del dia. Això ens dóna informació, ens dóna dades, ens dóna una força de vendes sense igual, ens dóna capacitat d’arribar a moltíssims clients… Si som capaços de transmetre això als venedors, tenim la partida guanyada. I no val dir sí a tot el que ell vulgui. Els nostres clients es mereixen que tinguem un criteri professional, que siguem ferms i honestos. Tornant a la família, jo no li donaria un mal consell a algú a qui estimo i amb els meus clients segueixo la mateixa norma “, garanteix en Ventura.
8 comments
Gracias por dejarnos explicar cosas guais!
¡De eso va este blog, Ventura! 🙂 ¡Gracias a vosotros por compartir!
…y luego cuando los conoces y es como si fueras de la familia. Para mí es una gozada hacer operaciones compartidas con ellos.
Un abrazo, amigos!!
¡Gracias por tu comentario, Begoña!
Como decía Bill Cosby, “no se cual es la clave del éxito, pero la clave del fracaso es intentar dar gusto a todos”. La clave del éxito seguramente está en ser diferente a los demás, y claro, no se puede gustar a todos. A mí me gustáis 😉
¡Gracias por tu comentario, Fernando!
Ei,
Tenia el artículo pendiente buscando su momento adecuado, y es exactamente igual que los Kely’s, NO DECEPCIONA!!
A parte de ser guays (que lo son), son auténticos y muy buena gente, un placer compartir momentos de locura con ellos.
Ens veiem aviat amics!!
¡Muchas gracias por tu comentario, Francesc!
¡El mercado inmobiliario anda necesitado de este punto de locura sana! 😉