
Agent inmobiliari atenent a uns clients
L’adquisició d’un habitatge segueix sent una de les decisions més importants que prenem a la vida. I és que, aquest tipus de compra exigeix un extraordinari esforç econòmic que, en la majoria dels casos, es dilata en el temps entre vint i quaranta anys. Per tant, el procés de selecció de l’immoble ha de comptar amb un agent immobiliari professional que acompanyi al client en el procés de compra en tot moment, des que li barrunta la idea de comprar un pis fins al dia de la signatura davant del notari, i fins i tot, després.
Noves formes de treballar
En el procés de compravenda immobiliària, el client té davant seu una àmplia varietat de productes (immobles) que solen anar acompanyats de nombrosos serveis, els quals, moltes vegades, no es veuen i, per tant, sembla que el comprador no els aprecia. No obstant això, i malgrat que “el client sempre busca satisfer la seva demanda, conforme avança la seva recerca, cada vegada s’aprecia més el treball professional de l’agent immobiliari”, assegura Antonio Muñoz, API a Grup Sòl Nou.
“A mesura que avança la seva recerca, el client cada vegada s’aprecia més el treball professional de l’agent immobiliari”, assegura Antonio Muñoz, API.
En l’actualitat hi ha tal abundància i varietat d’oferta immobiliària que es fa imprescindible l’assessorament d’un professional que conegui el sector en profunditat i que pugui guiar amb criteri al client. Així ho corrobora l’expert: “l’agent immobiliari ha d’atendre amb atenció al client per conèixer els seus interessos i establir els criteris de cerca. Es tracta de fer un” vestit a mida “per a cada client”. I afegeix: “Cada vegada més, el bon servei implica col·laborar amb la xarxa d’agències professionals i compartir productes (immobles). D’aquesta manera, tots els agents podem cobrir la demanda sabent per endavant que estem utilitzant informació fiable i de confiança, sigui o no pròpia. En el meu cas concret, fa deu anys treballava amb una base de dades de més de 700 immobles i compartia molt poca informació amb altres agències, avui dia estem treballant amb menys de 50 propietats i compartim totes. ”
Guanyar-se la confiança
Així doncs, quan un client està immers en el procés de selecció del seu nou pis, a poc a poc, va donant-se compte de la importància que té la intervenció d’un agent immobiliari. Així ho assegura Muñoz, qui per la seva experiència constata que “quan el client avança en la seva recollida d’informació per formar el seu propi criteri de cerca, cada vegada valora més els aspectes rellevants de l’immoble i les particularitats concretes d’aquest, així com les seves dades tècniques i legals. ”
En aquest punt, és on cobren més importància els serveis que ofereix un API. “La rapidesa en l’aportació de tota la documentació necessària per al tràmit a realitzar és un punt important per aconseguir la total confiança del mateix”, opina l’expert.
“La prova que has fet bé la feina és que el client et recomani en el seu cercle de referència”, Antonio Muñoz (API).
Per tant, sembla que tot suma a l’hora d’aconseguir que el client senti que està en bones mans. I, la prova definitiva que l’API ha fet una bona feina és, segons Antonio Muñoz que “el client et recomani com a agent immobiliari en el seu cercle d’influència.”
I tu, què en penses? ¿N’hi ha prou amb oferir una àmplia cartera de pisos o és important que l’acompanyi uns serveis útils i eficaços?
Foto: BIT Comunicación