El teixit d’agències immobiliàries a Espanya és molt extens i les hi ha per a tots els gustos: especialitzades, generalistes, franquiciades, familiars… En aquest context, és important dur a terme estratègies de promoció per diferenciar-se i aconseguir la millor cartera de clients possible. Avui, a api.cat et donem algunes idees per promocionar la teva agència API.
Potser ja estàs duent a terme algunes d’aquestes idees a Salou de manera puntual, però des d’api.cat estem convençuts que si les apliques totes al 100%, el teu negoci creixerà.
1. Publica continguts online
Ara com ara internet és l’eina més utilitzada per buscar anuncis de venda o lloguer d’habitatges i altres qüestions immobiliàries. És la primera presa de contacte d’un potencial client amb el sector, que després pot desembocar en la contractació dels serveis professionals d’una agència.
El fet de tenir una pàgina web, un blog i xarxes socials dinàmiques en les quals vagis publicant notícies, continguts, resolent dubtes i preguntes dels teus clients, et donarà notorietat i milloraràs el teu posicionament en els navegadors d’internet. Això sí, si ho fas, fes-ho bé, serà una inversió amb tornada assegurada.
2. Contacta amb els teus últims clients i demana’ls referències.
Si has fet una bona feina i els teus clients estan contents no tindran cap problema a dir unes paraules d’agraïment o donar la seva opinió pública sobre els teus serveis. Agafa aquestes frases i promociona-les a la teva web, blog o xarxes socials amb una breu descripció del treball que vas realitzar per a aquesta persona en particular a Sitges.
Una altra opció per veure els comentaris positius del teu treball és crear una breu enquesta amb preguntes tipus: Creu vostè que vam vendre la seva casa en menys temps i per més diners que si ho hagués fet una altra agència o vostè mateix?
Després tindràs un bon material per analitzar els teus punts forts i les teves febleses i fins i tot publicar els resultats online perquè altres clients s’animin a contractar els teus serveis.
3. Posa’t nous objectius
De vegades ens estanquem fent sempre el mateix per al mateix perfil de client. Per prendre un nou impuls, pensa on podries treballar que no ho estàs fent. Per exemple: a la població del costat, enfocar-te als clients més joves que potser havies oblidat, reciclar-te amb algun curs d’especialització per implementar nous segments del negoci a la teva agència… No deixis de visitar l’oferta formativa del Centre d’Estudis Inmobiliaris de Catalunya.
4. Una acció val més que mil paraules
Recorda que ets la teva pròpia marca, has de ser conscient d’això, conversar molt amb la gent i tenir detalls que després recordin. Per exemple, a aquell client de Blanes que li ha costat tant trobar la casa dels seus somnis i per fi, gràcies a la teva agència API ja la té, regala-li una tassa commemorativa amb la data o una frase i el teu logo.
5. Alia’t amb els propietaris de negocis locals
Si tu creus que estàs en un pou negre a causa del context de crisi i l’alta competència, com creus que se sent la perruquera de la cantonada o el propietari del bar on prens el cafè cada matí? Segurament igual que tu. Si la unió fa la força… aquesta és una bona oportunitat per fer un ‘lobby local’ i ajudar-vos els uns als altres.
Inclou una petita referència o anunci dels seus respectius negocis als teus butlletins online i ells parlaran de tu cada vegada que algú esmenti que busca un pis de lloguer o comprar-se una casa. Ningú parla amb tanta gent diferent al llarg del dia que els perruquers i els cambrers!
Què t’han semblat aquestes idees? Ja has dut a terme alguna? Ens expliques la teva experiència?
Foto: Pinterest