Quan un creu que ho ha vist tot (o gairebé tot), de sobte apareixen noves idees que irrompen en el panorama de les notícies immobiliàries aportant propostes fresques i innovadores. En aquesta ocasió, des Api.cat us volem mostrar la iniciativa de l’empresa Wagonstill, el fundador Miguel Huidobro aposta pels habitatges sostenibles i modulars a partir de vagons de tren en desús.
Bé, bonic, barat i … sostenible
Per al voltant de 40.000 euros és possible ser el flamant propietari d’una casa-vagó perfectament condicionada amb totes les comoditats que es poden trobar a qualsevol llar, però amb un estil absolutament únic, trencador i tremendament original.
La demanda d’aquest singular tipus d’immoble no se circumscriu a l’ús d’habitatge, també estan rebent peticions per convertir els vagons en restaurants, bars, botigues i fins i tot, spas. La veritat és que pot condicionar a tot el que el client desitgi. El límit el posa la imaginació.
Un altre dels usos més usuals que s’estan adjudicant és com casa per als convidats. Això sí, el propietari hauria de comptar amb un espaiós jardí a l’habitatge principal.
A més, es tracta d’una de les opcions més respectuoses amb el medi ambient, com a mostra un dels projectes d’Wagonstill, el qual incloïa llana de fusta com aïllament, pintura ecològica per decorar i un dispositiu de reciclatge d’aigües, el que va evitar el enganxi a la xarxa de sanejament.
Finalment, un altre avantatge d’aquest producte és que, en tractar de la transformació d’un bé mòbil, no hi ha res que ho ancori a terra i pot retirar-se en qualsevol moment. Per això, no hi ha una regulació jurídica clara al respecte. Així que, poc importa si vols viure a Barcelona o Tarragona, això sí, el que resulta indispensable és que expliquis amb un terreny on instal·lar la seva nova llar.
Com és el procés de condicionament?
La firma espanyola adquireix els combois en les subhastes que periòdicament organitza Renfe. Encara que, darrerament, davant la dificultat que presenta accedir als pocs vagons que queden, l’empresa recorre també a firmes europees i americanes.
Pel que fa al procés de condicionament, pròpiament dit, bàsicament consisteix en el següent. En primer lloc, es procedeix a una revisió profunda del vagó amb la finalitat de detectar les peces deteriorades, substituir-les i netejar minuciosament tot el seu interior. Després, el condicionament exterior per reduir l’impacte solar i alleujar la repercussió acústica. Normalment, des de l’adquisició del vagó en el seu estat original, fins que es rehabilita, condiciona i lliurament, passen uns tres mesos.
Finalment, el vagó s’instal·la sobre un tros de via fèrria sobre un terreny anivellat.
Què t’ha semblat aquesta proposta? Comparteix la teva opinió amb nosaltres. Ens encantaria conèixer-la.
Foto: Pinterest