L’email màrqueting és una de les eines de màrqueting i comunicació més utilitzades actualment per les empreses. És ràpid i efectiu, tot i que té els seus riscos. No fer-ho bé, sense estratègia o enviar emails massa freqüentment, pot fer que el destinatari ho consideri un spam i s’esborri de la teva llista de subscriptors. Avui, a les notícies immobiliàries d’Api.cat t’expliquem com treure-li el màxim partit a l’email màrqueting.

Fes créixer la teva agència immobiliària amb l’email màrqueting
La construcció de relacions amb els clients és una part essencial del negoci per a qualsevol agent immobiliari. No obstant això, la gestió de totes les relacions, les que ja tens i les que es van sumant amb la feina del dia a dia, és molt complicat, es necessita molt temps. L’email màrqueting, és la solució.
Per què els agents immobiliaris haurien d’abraçar l’email màrqueting?
L’email màrqueting permet comunicar-te amb un gran grup de persones alhora, però també et dóna l’oportunitat de construir relacions individualment, ja que es poden personalitzar. Molt més ràpid que si haguessis de mantenir-les individualment.
Imaginem que ha entrat a la teva cartera una casa que té molt d’encant i saps que rebrà moltíssimes visites. A cadascuna d’elles els pots demanar el correu electrònic per enviar-los la informació d’aquest habitatge o d’altres semblants. I el millor de tot: pots enviar-ho tots els que hagin visitat la casa alhora, doncs saps que tots busquen comprar una casa a Barcelona d’aquest estil.
És a dir, l’email màrqueting no solament et servirà per comunicar-te amb les visites amb un interès ferm en una casa en concret, si no de “fitxar” altres potencials clients.
Com es pot construir un pla d’email màrqueting que faci créixer el teu negoci?
És fonamental fer créixer la llista de subscriptors, per aconseguir una major base de dades de clients (existents i potencials). Per aconseguir que més gent se subscrigui a les teves newsletters, comença per:
La teva pàgina web
Si tens una web decent, segurament rebis moltes visites al dia. Afegir-li un formulari de registre és la forma més fàcil d’aconseguir nous contactes i de saber quin tipus d’habitatge els interessa.
Les visites
Com ja hem comentat, és una fantàstica oportunitat per demanar als visitants que t’anotin el seu correu electrònic. L’objectiu és que se subscriguin als teus newsletters. Perquè no se te n’escapi ni un, pots portar una tablet durant la visita i demanar-los que es registrin al moment. Ja ho tindràs fet! I si ho anotes en paper, aprofita per apuntar la informació que els clients t’han explicat durant la visita: quin tipus d’habitatge busquen, amb quin pressupost, etc. Ja sabràs quins habitatges de la teva cartera els hi pots oferir.
Les xarxes socials
És una altra via per obtenir subscripcions i com saps, cada xarxa social té els seus mecanismes. Per exemple, a Facebook pots activar la funció de “trucada a l’acció” per connectar amb el formulari de registre o enviar-los a una pàgina de destinació que està dissenyada específicament per atreure nous subscriptors de correu electrònic.
Consells per als continguts
Els continguts són infinits i esprémer-los depèn de la teva creativitat. Pots enviar des de newsletters segmentats per tipus de clients dels nous habitatges que han entrat a la teva agència, a consells per comprar una casa o tips de decoració.
Tingues en compte que el contingut ha de ser d’interès i que no has de fer-te massa “pesat” perquè els subscriptors que has aconseguit, no s’esborrin.
Foto: BIT Comunicació