Tot i que fa temps que la captació immobiliària online ja està fermament implantada, mai està de més recordar certs aspectes clau que convé tenir en compte per augmentar el nombre de contactes que arriben a l’agent immobiliari via Internet. Per aquest motiu, en Api.cat hem recollit 5 dels errors més habituals a l’hora de planificar la captació de nous clients.
Una estratègia poc clara
Una bona planificació hauria de ser sempre el punt de partida en el que ha captació de clients es refereix. Ens referim fonamentalment a dos aspectes: la definició del nostre públic objectiu i la planificació de la forma d’arribar fins a aquest segment de la població.
I és que, la manca de concreció a l’hora de decidir a qui ens dirigim, inevitablement té com a conseqüència la impossibilitat de captar aquests clients potencials i, per tant, que aquests arribin a la nostra web immobiliària i contactin amb nosaltres.
Per tant, abans de res, és crucial elaborar amb detall el perfil del nostre públic per determinar quin és la millor manera d’arribar-hi.
Navegabilitat dificultosa
En general, la majoria dels internautes són molt impacients i sempre estan a punt d’abandonar la web que estan consultant. Però, què els fa deixar un lloc web? Un dels principals motius és que es trobi amb una navegació complicada. Si l’usuari de la teva web no sap on està o com tornar a la pàgina on estava, és molt probable que abandoni i busqui altres opcions a la xarxa.
La captació immobiliària exigeix atraure trànsit, però no ens podem quedar aquí. I és que, no és que no ens podem permetre perdre cap internauta, és que hem d’aconseguir que contacti amb nosaltres. Per aquesta raó, els enllaços han de ser intuïtius i el nombre de links per arribar als continguts ha de ser mínim.
Tipografia equivocada
Tan important com el contingut és la forma en què ho presentem. Un disseny modern, net i pràctic és fonamental per assegurar la captació immobiliària online. I per aconseguir-ho, l’elecció d’una tipografia adequada, així com un ús correcte, és imprescindible.
En aquest sentit, alguns dels aspectes que has de tenir en compte són:
- Escollir un tipus de lletra acord amb l’enfocament de l’agència. Per exemple: si la teva oficina està especialitzada en immobles d’estil rústic, l’ideal és que escullis una tipografia que recordi aquest tipus d’habitatge.
- No usar més de dos tipus de lletra per pàgina.
- Utilitzar un interlineat còmode per al lector.
- Emprar la negreta, el subratllat i la cursiva amb criteri.
- Tenir cura de la puntuació al màxim i evitar les faltes d’ortografia.
- Pàgines massa lentes
Una altra de les principals raons per les que un usuari abandonarà la nostra web fins i tot abans de començar a navegar-hi i, per descomptat, molt abans de contactar amb nosaltres, és una pàgina excessivament lenta. El temps que un usuari està disposat a esperar que es carregui un web és mínim. I si li obliguem a “perdre el temps”, no dubtarà a descartar la nostra agència per buscar millors opcions.
Dades de contacte amagats
Fes la prova tu mateix. Accedeix a unes quantes pàgines web i busca la forma de contactar amb l’empresa que hi ha darrera dels serveis o productes que ofereix. Ha estat fàcil trobar una adreça de correu electrònic? I un número de telèfon? Has vist una adreça postal? Ara analitza les teves sensacions. Et senties frustrat si no trobaves fàcilment la forma de contacte? Bé, doncs ara és el moment d’aplicar l’experiència. I és que, cal no perdre de vista que la captació immobiliària no persegueix generar trànsit, busca que el client contacti amb nosaltres. Per això, no oblidis incloure links que facilitin la forma de contacte en totes les pàgines del web i evita que l’usuari hagi buscar més de 20 segons una adreça de correu electrònic, formulari o telèfon.
T’ha resultat útil aquesta informació sobre la captació immobiliari línia? Comparteix la teva opinió en aquest post.
Foto: BIT Comunicación