
Imatge corporativa
Si creus que la imatge corporativa es redueix a un logotip bonic i una targeta de visita decent, estàs molt equivocat. La imatge que presenta la teva agència al públic és molt més que la seva concreció en un logo estampat en els sobres o el paper de carta. Des de les notícies immobiliàries de Api.cat volem apuntar alguns dels aspectes que intervenen en la imatge corporativa de la teva negoci i que transcendeixen el disseny gràfic.
Imatge corporativa versus identitat corporativa
En primer lloc, anem a aclarir dos conceptes que se solen identificar com un de sol: la imatge corporativa i la identitat corporativa. La majoria de les persones creuen que són sinònims i que estem parlant del mateix. No obstant això, no és així. La imatge corporativa es correspon amb la idea que es crea en la ment de l’individu sobre la nostra empresa, producte o servei. Mentre que quan parlem d’identitat corporativa, ens referim al que realment som, independentment del que transmetem o del que imagina el nostre públic que som.
Bé, en aquest post ens centrarem en la primera, és a dir, en la importància que té desenvolupar, transmetre i fer arribar al nostre públic exactament el que volem. De tal manera, que la divergència entre la imatge que volem transmetre i la manera en què ens veuen, sigui mínima.
Com volem que ens vegin?
Abans que el dissenyador gràfic entre en escena i comenci a convertir idees i conceptes en colors i formes, hi ha un procés previ que bàsicament consisteix en l’elecció d’aquells trets que defineixen la teva agència i la forma en què treballes. Per exemple, podria ser que volguessis transmetre les següents idees:
- L’agència immobiliària x és el lloc on sempre es pot acudir amb la seguretat que et van a atendre amb professionalitat i rapidesa.
- A més vols destacar que el tracte sempre és agradable i mai us falta un somriure.
Si la teva imatge és bona, la teva empresa també
Per molt bon servei que des o per molt atractius que siguin els immobles que ofereixes, si la imatge que dóna el teu negoci transmet tot el contrari, no aconseguiràs que cap dels teus clients potencials travessin el llindar de la porta.
I és que, encara que a una mala imatge corporativa no ha de correspondre 01:00 dolenta empresa, la veritat és que en un món tan competitiu com l’immobiliari, no té cabuda un negoci que deixi de banda aquest aspecte de la seva estratègia de màrqueting.
Sobres, carpetes i paper de carta
Només quan hàgim perfilat amb detall la nostra imatge corporativa és quan el dissenyador gràfic procedirà a dissenyar els elements visuals que s’inclouen en tota la papereria de l’agència.
Una imatge corporativa sòlida, coherent, polida i ben treballada és un dels pilars fonamentals de l’estratègia de màrqueting de qualsevol empresa i les agències immobiliàries no són una excepció.
Creus que crear una bona imatge corporativa és important per a l’èxit d’un negoci? Comparteix la teva opinió. Ens encantaria conèixer-la.
Foto: BIT Comunicación