Utilitzat amb freqüència per 450 milions de persones a nivell mundial. A Espanya, ho usen 20 milions de persones al dia. Genera 12.000 milions de missatges diaris. Com a agent de la propietat immobiliària, segur que vols aprofitar aquest negoci per oferir els teus serveis. El pastís es diu Whatsapp és gratuït i sí, també serveix per vendre pisos. Saps com?
Manual de bones pràctiques
- Fidelitza amb permís de l’usuari. L’aplicació mòbil Whatsapp permet ampliar la cartera de clients, però també fidelitzar i mantenir als quals ja tens. Si un client teu vol un pis a Barcelona li pots enviar informació, imatges o un vídeo d’aquest pis de 45 metres quadrats per llogar que fa mesos busca en el centre de la ciutat. Això sí, assegura’t que tens el seu consentiment per incloure-ho en la teva base de dades.
- Pla d’acció. Estableix que tipus de continguts, la periodicitat, els comentaris i el missatge que vols transmetre als seus clients. Medita els continguts perquè estàs envaint l’espai íntim del teu client. Procura que no t’identifiqui amb ‘spam’ perquè el dany a la teva marca podria ser irreparable.
- Genera confiança. Convé que la teva presència digital sigui bona. Sembla obvi, però encara que es tracti d’una altra plataforma, escriure sense faltes d’ortografia i amb respecte t’ajudaran a crear un ambient adequat i facilitarà el teu objectiu final de vendre un pis.
- Evita la sobrecàrrega. Precisament perquè estàs entrant en un ambient íntim, desconeixes quan i on llegirà el missatge el teu client. Per això, intenta no enviar arxius ‘pesats’ que li provoquin una dificultat de recepció.
Per a què em serveix Whatsapp al sector immobiliari?
- L’aplicació Whatsapp, igual que les xarxes socials, et serveix com un canal de comunicació directe amb els teus clients. Els pots oferir informació, ofertes, promocions, descomptes…
- La forma més fàcil i econòmica de captar potencials clients. A un futur comprador d’un pis, li pots ensenyar fotografies, vídeos, mapes o la geolocalització de l’immoble abans que ho vagi a veure.
- Whatsapp funciona com un centre d’atenció al client. Suposa una fórmula instantània de resoldre dubtes als compradors, promotors, clients, inversors…
- En la personalització, està l’èxit. L’aplicació Whatsapp et permet crear grups per segmentar públics i oferir habitatges a un tipus de clients que busca exclusivament una casa a Matadepera.
Els avantatges
L’aplicació Whatsapp et permet: accedir a un nombre molt elevat d’usuaris, disponibilitat en tots els sistemes de telefonia mòbil, senzillesa en la instal·lació i en l’ús, gratuïtat per a l’enviament de missatges multimèdia, geolocalització, creació de grups i perfils i sense publicitat invasiva.
Si sóc un API, com ho utilitzo?
Pràcticament, tots utilitzem Whatsapp diàriament. Però, si ets agent de la propietat immobiliària, com ho pots fer?
“Whatsapp és una eina de màrqueting mòbil que serveix per promocionar un producte i per comunicar-se amb el client de forma no invasiva“. La definició la fa el Director de Comunicació i ‘Branding’ per a Espanya i Portugal de la xarxa 21 Century, Carlos Rentalo. L’aplicació permet, per exemple, enviar missatges entre les 20 i les 23 hores, franja horària considerada ‘personal’. El client pot llegir-ho, obviar-ho, posposar-ho o eliminar-ho. Però en cap cas, trepitgem la línia de la intimitat.
Rentalo comenta que mentre l’usuari mira la televisió o navega amb una ‘tablet’, l’agent immobiliari pot enviar el seu missatge de Whatsapp com a oferta complementària en un moment en què el client està receptiu tecnològicament. No deixa de ser una forma de cridar l’atenció, diferenciant-te de la competència. Tal vegada aquell client amb el qual portes dies batallant per vendre-li un pis, canviï el xip quan en el teu estat de Whatsapp llegeixi: “Venuda la promoció a la platja”.
Foto 1: El dia.es
Foto 2: ojoandroid