Tots ja sabem què és Màrqueting, però el que tal vegada se’ns escapi és que nosaltres, simples particulars, hem de fer ús d’ell si volem vendre el nostre habitatge. Des d’Api.cat t’expliquem el que et cal saber sobre el Màrqueting abans de la venda.
Un missatge que ens envia el Màrqueting i que hem d’entendre per sobre de tot és que no anem a vendre el nostre pis al client, és ell qui va a comprar-ho.
El complex ritual de vendre una casa té dues fases prèvies al moment de la venda en si, tan important una com l’altra:
- Estudi i presentació del producte
- Relació amb el client.
FASE 1:
EMPATIA: Si vull vendre la meva casa ràpidament, haig de tenir en compte que les estratègies de venda d’immobles han canviat: avui ja no n’hi ha prou amb posar en un anunci “pis fabulós!”. Has de posar-te en el seu lloc, i pensar què voldries tu si estiguessis en la seva pell, què és el significatiu i quin l’accessori.
CONCRECIÓ: Un interminable anunci que descriu un darrere l’altre els elements de l’habitatge pot fer que abandonem la seva lectura abans d’arribar al crucial. Detalla l’important de l’habitatge, estudia-la i ofereix els seus punts forts. Pots fer a part una fitxa tècnica amb totes les dades.
DIFERENCIACIÓ: Esbrina què pot fer-te ressaltar entre la grandíssima oferta actual. Pots orientar-te veient el nostre article Reformes que augmenten el valor de la teva casa. També pots diferenciar-te en la presentació, ho veurem més endavant.
FASE 2:
CONFIANÇA: quan comprem alguna cosa, la confiança en qui ens ho ven és bàsica, si desconfiem, solem tirar-nos enrere i buscar algú que no ens generi reserves. Sota aquesta òptica, no posarem una sola falsedat en els nostres anuncis. Tampoc farem l’efecte d’estar àvids ni desesperats quan parlem amb el client, ens mostrarem tranquils, segurs de nosaltres mateixos, i convençuts de les bondats del nostre producte. Així mateix hem de tenir i deixar clar que ambdues parts anem a guanyar amb l’operació.
POSITIVISME: Parla-li no només de l’habitatge, sinó de lo bé que s’està en ella, i perquè, però sobretot, amb veritat. Tal vegada estiguis fart de les persianes que no aïllen del fred, o de les ratlles del parquet del dormitori. Hi ha gent que quan ensenya el seu habitatge de seguida expliques les pegues i s’excusa per elles. No ho facis!
ACCEPTACIÓ: Si es tracta d’un comprador que fa temps que està buscant, segurament descobrirà aquestes pegues i et preguntarà per elles. Accepta-les, i digues-li com resoldre-les (tingues-ho pensat, no has de mostrar-te insegur). Respon amb complicitat, sigues simpàtic, no et sentis atacat pels seus comentaris, si tu fossis al seu lloc, faries el mateix. Mantingues la seva confiança en tu, i escolta tot el que et digui, pot donar-te opinions valuoses.
GENEROSITAT: Encara que creguis que no va a formalitzar-se la venda de la teva casa de Rubí, no t’enfonsis i vulguis acabar ràpid. Mai se sap si va a tornar, o li parlarà del teu pis a un amic a qui sí que li convingui. Sent que cada paraula i cada gest són importants.
MOSTRA: Estudia els anuncis existents, i copia l’estil dels quals et cridin l’atenció. Fes fotos de qualitat, contracta un fotògraf si és necessari. També pots fer un vídeo, o una visió en 360° del teu pis de Barberà del Vallés. Fes també la fitxa tècnica esmentada. Posa el preu: contra el que molts pensen, el fet d’haver de consultar per saber el cost desanima a la majoria.
DIFON: Els anuncis en premsa són bastant cars, estudia el teu pressupost. Si és ampli, pots també fer una bustiada si al teu barri té arrelament entre el veïnat i poden voler mudar-se sense abandonar-lo. Però són molts i molt eficients els recursos gratuïts: revistes especialitzades sense cost per a l’anunciant, i sobretot, la xarxa. El Màrqueting de venda de pisos en Internet està a l’ordre del dia, les xarxes socials són un mitjà de difusió genial, usa-les tot el que puguis.
DIFERENCIA’T: No mostris el teu pis buit, fred, fes-ho moblat i com passa amb les persones, fotografia’l amb les seves millors gal·les. Afegeix també fotos on es vegi una festa, gent gaudint, els teus fills jugant feliços, o les vistes des de la terrassa. Pots fer un blog al qual enllaçar des de les xarxes, on a més d’ensenyar aquestes fotos més íntimes, expliquis les teves bones experiències al pis, fent-lo més proper. Aprofita també per penjar aquí la fitxa tècnica, els plànols, etc.
PERSISTEIX: No pretenguis tancar la venda en 5 minuts, explica’t sense aclaparar al client, respon a les seves preguntes amb claredat i concisament, i deixa-li parlar. Tracta de provocar una segona visita, al·legant: “vina el diumenge amb més temps, i porta la família”, o “vina a finals de mes, tindré una còpia del planell per a tu”, etc.
FACILITA-T’HO: Aquestes tècniques per vendre la teva casa són molt complexes. Sempre és bona idea acudir a un professional. L’Api, expert en aquestes tècniques, no només t’assessorarà sobre qualsevol tema referent al mercat, sinó que farà gestions en el teu lloc, solucionarà els problemes que es presentin, i quan arribi la venda, s’ocuparà dels temes legals i financers.
Esperem que tot això et sigui d’ajuda per vendre la teva casa.
foto 1: Pinterest
foto 2: Pinterest