Vendre no és senzill, i vendre un pis encara segueix sent una tasca que requereix de la professionalitat dels agents immobiliaris. Ells són els que coneixen les tècniques i estratègies de màrqueting més adequades per al sector immobiliari. En aquesta ocasió, ens aturarem en el màrqueting de proximitat i en com es pot aplicar de manera efectiva per a la promoció dels productes i serveis d’una agència immobiliària.
Què és el màrqueting de proximitat?
Segons els experts, el màrqueting de proximitat engloba totes aquelles formes de comunicació entre un anunciant i el seu públic objectiu que es realitzen en un moment i lloc concret i adequat per assolir una meta prefixada. Els tres aspectes principals que el defineixen són: proximitat, immediatesa i personalització. I dos dels exemples més clars d’aquest tipus de comunicació són: la bustiada i el repartiment de fullets publicitaris en mà.
Què fan els experts per vendre un pis a Barcelona?
Sens dubte, la personalització mana. “Des de la nostra agència intentem personalitzar al màxim totes les accions de màrqueting. Així que, fa temps que hem descartat la bustiada a favor del lliurament en mà dels fullets publicitaris”, afirma Sergi Ripoll, API, que assegura que el que resulta realment efectiu és apropar-se a punts estratègics del barri, com la porta del mercat o la boca del metro per lliurar en mà les seves promocions.
I és que, des de l’agència de Ripoll han pogut comprovar les importants diferències que hi ha pel que fa a resultats quan comparem la bustiada i el lliurament en mà. “Quan deixàvem els nostres fullets a les bústies dels veïns, pràcticament no obteníem cap resposta. En canvi, des que fem entrega en mà, de cada cent octavetes, podem dir que, entre 5 i 10 es converteixen en visites a la nostra oficina, el qual, sens dubte, és una cosa que qualifiquem d’èxit “, afirma l’expert.
Màrqueting “cara a cara”
Una altra de les formes de comunicació que Ripoll i el seu equip posen en pràctica de forma regular és la visita porta a porta. “Quan ens entra en cartera un habitatge per vendre anem als pisos dels edificis limítrofs i informem als veïns sobre l’immoble que estem venent. A més, quan ja ho hem venut, també ho comuniquem”, explica Ripoll.
Per a Ripoll la clau de la venda immobiliària és la màxima personalització. El tracte directe amb les persones més properes crea un vincle que només és possible adquirir d’aquesta manera.
Aquestes són algunes de les tècniques de màrqueting de proximitat aplicades al sector immobiliari. No obstant això, no cal descartar utilitzar altres que complementin les anteriors. L’important és que totes elles s’uneixin de forma coherent integrant un únic pla de màrqueting.
Què et semblen les tècniques de màrqueting de proximitat? Has tenir alguna altra forma de comunicació amb el client? Comparteix amb nosaltres. Ens encantaria conèixer-la.
Fotos: BIT Comunicación
2 comments
Hola, tengan en cuenta que el reparto en vía pública como “el mercado” (citado), si estamos hablando del exterior del mismo, y “la salida de metros”; no es legal sin una autorización del Ayuntamiento de la localidad en cuestión. En cualquier punto de España; por tanto multable y, sin más; ilegal.
En cuanto a los resultados del reparto de publicidad, los resultados son demasidado diferentes, que entendemos que es lo que quieren indicar; pero hasta una proporción de 0 a 5% denota que hay algún error más en el primer tipo de reparto. Les recomendamos hacer un control, ya que esno puede haber tanta diferencia de que te den un folleto saliendo del metro a recibirlo en tu casa (entendiendo claro que sea el mismo folleto, ene l mismo momento, etc.).
Saludos, David
¡Gracias por tu aportación, David! Seguro que los agentes inmobiliarios que nos siguen lo tendrán en cuenta.