Tot i que en els últims anys les estratègies de màrqueting desenvolupades per les empreses de qualsevol sector de l’economia s’han centrat en el món online, la veritat, és que les tècniques utilitzades fora de la xarxa, no han deixat d’aplicar. I és que, com veurem, l’ideal és combinar ambdues. Des Api.cat et mostrem algunes de les raons per les quals integrar el màrqueting online i l’offline és el camí a seguir.
La coordinació és essencial
És evident que des de fa ja uns anys, l’activitat de les empreses a Internet ha anat en augment. Des de la seva mera presència a través d’una pàgina web, passant pel comerç electrònic, i més endavant, amb l’aparició de les xarxes socials, les empreses van començar a interactuar amb els consumidors de “tu a tu” en el marc d’un escenari mai abans imaginable. Precisament, aquest escenari va ser el que va exigir replantejar-se les estratègies per arribar al client i per relacionar-se amb ell. I és que, les xarxes socials han fet que aquestes relacions siguin infinitament més obertes, clares i directes que abans de la seva existència.
Per donar resposta a aquestes necessitats amb origen en el món digital van aparèixer noves eines per comunicar-se amb el client, com l’enviament de newsletter. A més, les agències immobiliàries, com qualsevol altra empresa, es van adonar que no n’hi havia prou amb “estar” a Internet, calia treballar el posicionament a la xarxa, ja que, d’una altra manera, la seva marca es perdria en l’oceà de webs penjades en el ciberespai.
Tot aquest camí va ser recorregut pels professionals del sector amb molt d’esforç i amb la il·lusió del que avança per un sender que no ha trepitjat ningú.
Els resultats que s’han obtingut fruit del màrqueting immobiliari online són molt valuosos i, en alguns casos, espectaculars. Però, la clau de l’èxit d’una campanya de màrqueting immobiliari resideix en la combinació d’estratègies tradicionals amb les més noves. És a dir, la coordinació del màrqueting online i offline.
Com combinar el màrqueting d’una agència immobiliària?
- Crea un Pla de Màrqueting. En primer lloc, haurem d’elaborar un pla de màrqueting integrat en el pla general de negoci de l’agència i que contempli eines de màrqueting online i offline. Això sí, totes elles amb un mateix objectiu. Així estaran plenament integrades entre si.
- Fixa uns objectius. A continuació, estableix per a cadascuna de les accions un objectiu concret i, sobretot, mesurable. Ja que, si no pots mesurar els resultats, no podràs avaluar l’eina i, per tant, no serà possible prendre decisions al respecte. A més dels objectius de cada acció, hauràs de marcar una meta comuna de totes elles. Crear un cap compartit t’obligarà a dissenyar una estratègia única i coherent.
- Defineix els temps. Tan important com el tipus d’estratègia que portarem a terme, és establir els terminis per dur-les a terme. Marcar aquests límits t’ajudarà a valorar els resultats, fer modificacions i millorar les eines.
Quines estratègies de màrqueting empres? Prefereixes el màrqueting en línia o l’offline? Quina és la teva opinió al respecte?
Foto: alexbolea
Foto: ripplelinks
2 comments
Muy bien Eva !
Hay una variable muy importante que es el tamaño de la empresa. El Marketing online te permite segmentar mejor tú target a un coste menos reducido y nos permite medir el resultado de cada campaña, para que sea más efectivo hay que utilizar técnicas de Funnel Marketing .
Un saludo
¡Muchas gracias Robert! Me alegro de que te haya parecido interesante el post.