Massa sovint, en llegir anuncis immobiliaris es té la sensació que tots són iguals. Massa expressions repetides, que no aporten informació de valor a qui les llegeix. En llenguatge, és el que es coneix com a “llocs comuns” i és millor que els evitis a l’hora de redactar els teus anuncis immobiliaris.

Llocs comuns als anuncis immobiliaris
El lloc comú és una paraula, frase o idea l’ús de la qual es considera un vici del llenguatge per excessiu o gastat. El que revela la poca imaginació de qui l’expressa. A les notícies immobiliàries d’Api.cat t’animem a prescindir dels més habituals a l’hora de redactar el teu anunci immobiliari.
Llocs comuns immobiliaris
Si bé els anuncis immobiliaris no donen motiu a grans creacions literàries, sí que es pot descriure un habitatge sent realista però creatiu. L’objectiu és intentar ser el més informatiu i original possible. Es tracta de captar l’ànima de cada habitatge i seduir al lector no solament amb les imatges, sinó també amb les paraules. I per descomptat, no mentir ni exagerar, ja que, en definitiva, seran la visites en persona els qui jutgin l’habitatge. Aquests són alguns dels llocs comuns més usats que et convé evitar:
“Pis molt lluminós”
Aquesta frase és una generalitat que es repeteix fins a la sacietat i no aporta res, perquè, quanta llum es considera molt lluminós? Cal partir de la idea que tots els pisos, en major o menor mesura, tenen llum natural. I si el pis en concret que estàs descrivint no la té, no has de mentir, simplement ometre aquesta part, perquè la jutgi la visita. No trobaràs cap anunci que digui “aquest pis és tan fosc que et deprimiràs al cap de dos dies”. Per tant, prescindeix d’aquesta generalitat, millor descriu quantes balconades té o esmenta la seva lluminositat només en cas que sigui una cosa realment destacable en l’habitatge. Per exemple, imaginem que estàs descrivint un pis de lloguer a Barcelona, l’orientació del qual fa que el menjador rebi una agradable llum natural durant tot el dia.
“Bonic pis …”
Que un pis sigui bonic, o no, és una opinió subjectiva. És millor evitar aquest tipus d’adjectius i aportar informació de valor de com és l’habitatge, què conté i com està distribuït. Això, sumat a les imatges de qualitat que acompanyin l’anunci, ja li donaran a l’interessat els inputs necessaris per a què ell mateix/a determini si és bonic o no.
“Acabats d’alta qualitat”
Què s’entén per acabats d’alta qualitat? Qui ho determina? És una afirmació subjectiva i que no aporta informació de valor. Una persona pot considerar que un tipus de material o revestiment és d’alta qualitat, i una altra que aquest mateix material és penós. Per tant, si l’enrajolat o els terres de l’habitatge són quelcom realment destacable, és millor descriure el material concret que posar aquesta frase tan general.
“Totalment reformat”
Rere la frase “totalment reformat” s’amaga un ampli ventall de possibilitats: què significa totalment reformat?, que s’ha reformat el bany i la cuina?, que s’ha renovat el terra de tot l’habitatge?, pot ser que s’ha renovat la instal·lació elèctrica? És preferible detallar les millores concretes que s’han fet, enlloc de fer servir aquest imprecís lloc comú.
“Per entrar a viure”
Tret que sigui un habitatge per a reformar o sense els subministraments donats d’alta, tots són per entrar a viure, no creus? L’agent immobiliari no pot determinar si el nou inquilí o propietari és capaç de fer la mudança en mig dia i entrar a viure el mateix dia que disposa de les claus… És més precís dir que l’habitatge està totalment equipat i descriure aquest equipament, que dir “per entrar a viure”.
“Excel·lent ubicació”
Per a una persona una excel·lent ubicació pot ser estar al costat d’una boca del metro i per a una altra, a metres d’una carretera que utilitza cada dia per anar a treballar. Millor, descriu la ubicació i el que hi ha en l’entorn, però evita aquest lloc comú.
“Immillorables vistes”
De nou, una expressió subjectiva que no li correspon a l’API decidir pel client. La bellesa de les vistes és una cosa molt relativa; hi haurà qui es fongui amb unes vistes al skyline de la ciutat i qui prefereixi veure un parc. Limita’t a descriure què és el que es veu.
Estàs d’acord amb l’abús d’aquests llocs comuns en els anuncis immobiliaris?