Diuen que en una celebració familiar s’hauria d’evitar parlar de política, religió o esport. Almenys, si es vol “mantenir la festa en pau”. I, què passa amb les reunions que tenen lloc entre un agent immobiliari i el seu client. Hi ha temes de conversa no recomanables? En Api.cat ens ho hem preguntat i aquí tens la resposta.
Formes de “trencar el gel”
En primer lloc, partim de la idea que és la primera vegada que veiem al nostre client i que, per tant, disposem de molt poca informació sobre qui és. Tant és així, que només sabem que és un home, que ha de tenir entre 40 i 50 anys i que vol llogar un pis a Barcelona. No són moltes dades, així que, com a agent immobiliari et toca posar tots els sentits i esbrinar tota la informació que puguis per poder emprar-la en favor d’una reunió reeixida.
Per a Anna Company, API i Gerent en gandhouse, “no es tracta tant d’evitar temes de conversa, com de saber treure a col·lació interessos comuns. Per exemple, es pot parlar amb un client d’esport si saps que el seu equip ha fet un bon partit. Així, pots felicitar-lo. És una bona manera de trencar el gel i començar la reunió de bon humor “, explica Company.
Encara que hi ha moltes maneres d’iniciar una conversa, l’experta assegura que “el més important és saber escoltar per poder conèixer amb detall el que està buscant, si és comprador, o les seves necessitats com a venedor, si és el propietari.”
Les parets parlen, escúchalas
Si tens dubtes sobre què pots parlar, al marge del que t’ha portat allà, que és mostrar el pis per a la seva venda, l’experta afirma que cal ser molt observador. Tot habitatge està plena de pistes que ens parlen de la persona que hi viu. Per exemple, “si et fixes bé, pots esbrinar sense necessitat de preguntar, si el propietari d’aquest habitatge té animals de companyia, si és un gos, un gat o peixos de colors. Un tema bo també són les plantes i la seva cura” , aconsella Company.
En definitiva, es tracta de deduir quins són els interessos del nostre client venedor, què és el que li agrada. La qual cosa, és més fàcil del que pensem. Fixa’t bé en la decoració, el seu estil, si és modern, clàssic, si té foto, i si en elles apareix fent esport o viatjant … Fent un cop d’ull, tindràs més informació de la que esperaves, la qual et servirà per iniciar una conversa fàcil, agradable i apropiada.
I si estem amb un client comprador?
En el cas que ens reunim amb algú que està buscant un pis de lloguer o compra, l’experta recomana que ens fixem en la seva edat i en si té fills petits, ja que, en aquest supòsit, li interessarà saber si hi ha col·legis a prop, centres mèdics, etc. I és que, treure a la llum temes relatius a la zona on està ubicat l’immoble que aneu a visitar, li donarà seguretat i confiança. És important que el client percebi que la seva API ha tingut en compte les seves necessitats i en base a elles ha preparat una selecció de pisos que s’ajusten perfectament al que està buscant.
Creus que hi ha temes tabú en una reunió amb un client? Per la teva experiència, tens algun consell que donar o anècdota per explicar? Ens encantaria conèixer-la.
BIT Comunicación