La importància de les xarxes socials per a les inmobiliàries.
Tens la teva web, la teva publicitat en diaris locals o falques a la ràdio i televisió local, però una bona manera d’arribar al teu públic també és Facebook, twitter. Coneix al teu client i transmet l’experiència que desitja. Segons Flurry, els usuaris dediquen de mitjana 2 hores i 19 minuts al dia al seu telèfon intel·ligent per interactuar amb els seus perfils. Per això, si encara no has creat una pàgina d’empresa a Facebook o un compte de twitter seria hora que ho vagis pensant. Doncs, si no estàs a les xarxes no existeixes!
1. Cuida el teu perfil personal i professional.
El primer, és fixar-te en quin tipus de públic tens i invertir en personalitzar la teva pàgina amb els continguts que els puguin interessar. No els avasalles a informació ni amb les actualitzacions. Personalitza la teva imatge i controla que puges al teu perfil personal. Tingues present que proximitat no vol dir que tots puguin veure on vas estar el cap de setmana passat.
Molt fàcil, les tres són útils i et serviran per arribar als teus clients. No obstant això, funcionen de manera diferent.
- Facebook va destinat a clients i proveïdors. Sobretot a Facebook utilitza un llenguatge distès i més informal. Publica aquelles propietats de Roses que vulguis destacar, notícies del sector, consells de decoració. Utilitza aquestes xarxes socials també per publicitar la teva immobiliària esdeveniments, fires on la teva empresa participa o concursos i sortejos que organitzeu.
- Twitter és la xarxa social que aquesta creixent més en aquests últims mesos. Utilitza un llenguatge informal i publica notícies del sector curtes. Aprofita els enllaços i els hashtags per donar-te a conèixer i vendre el teu producte al sector.
- Linkedin està pensada per posar en contacte i crear vincles laborals. Aquí hauries utilitzar un llenguatge professional i no tan informal com en les anteriors. En ell publica notícies, enllaços d’interès.
3. La importància de les fotografies en les xarxes socials i la publicitat.
No és la primera vegada que sents que una foto val més que mil paraules. Però és veritat, les xarxes socials són eines molt visuals i funcionen millor amb una imatge de suport. Per això, escull aquelles amb bona il·luminació i sense elements que puguin donar sensació de desordre, brutícia.
4. Dedica temps als teus usuaris.
No fugis de contestar els comentaris. És molt fàcil contestar els comentaris positius, però també cal saber respondre a les crítiques i canviar l’actitud. Ja no es practica la comunicació unidireccional ni la bidireccional. Ara el que dius arriba a tots els àmbits i queda constància. Encara que no siguis conscient teus clients poden deixar crítiques en pàgines webs com Yelp, ciao o les ressenyes de Google +.
Utilitzes xarxes socials per a la teva immobiliària? Estàs d’acord amb el que hem comentat. Explica’ns la teva experiència, a api.cat ens interessa