És difícil trobar un barri en què no hi hagi un basar, una botiga de queviures o un restaurant regentat per xinesos. Són més de 170.000 al nostre país (segons les dades del cens de població i habitatge de 2011 de l’INE), són emprenedors … i necessiten un lloc on viure.
Animats per la idea de donar satisfacció a la demanda d’habitatge dels ciutadans xinesos en un mercat en crisi ple d’oportunitats, va obrir les portes la immobiliària xinesa Jilong.
El matrimoni format per Xia Qionghui i Jiang Jilong es va conèixer a Barcelona l’any 2003. Ella va arribar per reagrupar-se amb els seus pares, ell va venir a estudiar i es va sentir atrapat pel clima. “Al nord de la Xina, on ell es va criar, fa molt de fred a l’hivern!”, assegura ella entre rialles.
Qionghui, més coneguda com Ketty (“si em fes dir Qionghui, m’oblidarien de seguida”), assegura que el servei i la confiança són les claus per aconseguir vendre casa a xinesos i que, per aquest motiu, “hem anat innovant en tots els nostres programes per optimitzar el nostre temps de resposta “.
Des de la seva immobiliària xinesa a Barcelona, atenen tant a compradors xinesos residents al nostre país com a inversors no residents. Punts en comú? Des d’Api.cat te’ls expliquem:
- Busquen seguretat per al seu capital. Explica, sempre en xinès, per què és segur comprar un pis a Terrassa o comprar una casa a Tarragona. Assegura’t que se sent confiat durant tot el procés legal. Pensa que a la Xina no existeix la compravenda d’immobles com nosaltres l’entenem. Quan compres una casa a la Xina no estàs comprant terreny, sinó l’ús de l’espai durant un temps límit de 70 anys. Quelcom semblant a l’usdefruit espanyol. Passat aquest temps, has d’actualitzar la concessió. Per això no és estrany que el comprador xinès se senti atret pel nostre país.
- Són molt desconfiats. Pot ser que vendre pis a xinesos posi a prova la teva paciència. El teu client xinès comprovarà els detalls fins a la sacietat fins a estar segur de la seva compra. Tingues paciència i guanya’t la seva confiança amb un treball seriós i professional.
- Els agraden els immobles grans i ben aïllats. Solen buscar pisos grans, a partir de 3, 4 o 5 habitacions. “Tendeixen a buscar cases aïllades, en què no hi hagi veïns propers als que es pugui molestar, perquè se solen anar a dormir molt tard. No saben el que és matinar! “, assegura Ketty divertida.
- No els agraden les muntanyes. Està clar. El xinès se sent atret pel sol, el clima, l’ambient, la platja, l’arquitectura, el marisc, l’assequibilitat de les marques internacionals … però no intentis vendre-li una casa rural. No se sent atret el més mínim pels paisatges bucòlics!
Ara bé, si vols vendre casa a xinesos és important que coneguis també les particularitats de cada grup. Perquè no té les mateixes motivacions el ciutadà xinès que ha obert un basar al barri que l’inversor xinès que busca un habitatge de luxe.
Per vendre als residents:
- El boca a boca funciona! Quan es produeix una compravenda d’immoble o s’obre un nou negoci, els membres d’una mateixa família o aquells que procedeixen de la mateixa ciutat “s’informen i avisen entre ells”, afirma Ketty.
- Que no hagin de caminar molt. Ofereix-los immobles a prop de la seva activitat habitual, del seu treball o del transport públic. El comprador xinès valora molt no perdre temps en desplaçaments.
- Aplica les teves millors tècniques de negociació. El xinès és un dur negociant. Una vegada que trobi el pis que li agrada, voldrà aconseguir-lo pel menor preu possible i lluitarà per això. Has de saber respondre a les seves demandes.
Per vendre als no residents:
- Ofereix-los qualitat. Immobles grans i ben situats, així com mansions, viles i cases de luxe són sempre una aposta segura. Per sobre de qualsevol cosa, busquen la qualitat.
- Guanya’t la seva confiança. Si aconsegueixes captar les seves necessitats i trobar l’immoble que encaixa amb les seves pretensions, no et donaran cap problema en la transacció.
- Aprèn a llegir entre línies. El client xinès està buscant una bona inversió i és probable que pugui estar interessat en edificis, naus i hotels en els quals muntar el seu propi negoci. Informa’l de totes les possibles inversions més enllà de la compra d’un habitatge de luxe. Potser es senti atret per passar llargues temporades a Espanya.
Com veus, vendre pis a xinesos està al teu abast. El més important és que arribis a conèixer bé al teu client i la seva mentalitat, que tinguis un perfil internacional (i col·laboradors que parlin xinès, lògicament) … i no et faci por a invertir en màrqueting. Tríptics informatius, anuncis en diaris xinesos o webs inmobilarias, participació en fires … tots són camins vàlids per arribar a la meta final.
12 comments
Molt bon article, pero no estaria gens malament fer un altre article sobre el col-lectiu de persones sudcoreanes i japoneses tb. Son semblants, pero amb trets diferencials tambe, no nomes fisics, sino tambe a nivell cultural, d’ ideologia, religio, pautes de conducta social, etc……
Gràcies pels comentaris, Llorenç! Efectivament, cada col·lectiu té els seus propis trets definitoris, que lògicament és important conéixer si s’hi vol treballar. Ho tindrem en compte per a futurs articles, sense cap mena de dubte.
Otro Brillante e ilustrativo articulo !!
Muchas gracias, Miguel Ángel. Encantados de ser de utilidad.
Hola Rebeca, tengo un inmueble el cual estoy interesado en vender. Buscando por internet he visto que hay un mercado importante de extranjeros, y al leer tu artículo, me preguntaba si podrías darme los datos de contacto de Ketty con la intención de presentarle el inmueble y ver la posibilidad de que lo trabaje.
Gracias de ante mano y Saludos.
Jorge.
Interesante artículo, es importante para colocar un producto entender las características particulares de cada elemento (El piso a vender y el comprador), si logramos entenderlo podremos diseñar estrategias particulares según los diferentes escenarios y tendremos seguramente mayor éxito.
Lo único que agregaría seria destacar que debemos cuidar la imagen del producto ya que con las barreras del idioma se justifica más aun el refrán de “un imagen vale más que mil palabras”, fotos profesionales, planos, etc la idea es facilitar la compresión del producto y su potencial.
Saludos
Muy buena aportación, Julio. Si de algo estamos seguros es que el consumidor (también el nacional) es cada vez más exigente y es de vital importancia conocer nuestro producto hasta el mínimo detalle para poder responder con eficacia y agilidad a las demandas de información de nuestro cliente.
Hola Rebeca:
Al igual que Jorge, me interesaría tener el contacto de esta u otras empresas que vendan inmuebles a chinos y personas de países cuyos alfabetos, lamentablemente, nos son inaccesibles. En mi caso el inmueble está en el centro de Madrid (Gran Vía) y me imagino que Xia y Jiang no trabajan esta zona, pero ¡quién sabe!. Un abrazo. Excelente artículo. anakore1@hotmail.com
Hola Ana,
En tal caso, te recomendamos que te pongas en contacto con el Colegio de Agentes de la Propiedad Inmobiliaria de Madrid. Seguramente, allí puedan facilitarte el contacto de agentes que trabajan con cliente chino. ¡Suerte!
quisiera vender casa de lujo cerca de la playau lel pueblo de viladecans con todos los servicios cerca colegios tiendas etz
Gracias Manuel, te dejamos el enlace de nuestro portal para que consultes con nuestros agentes inmobiliarios la mejor forma de vender tu casa de lujo.
https://www.api.cat
Hola,mi nombre es mauricio soy asesor inmobiliario y trabajo en la zona de viladecans,gava ,etc si de momento la tienes en venta me interesaria valorarla,mi tel de contacto es 637-481-795 ,gracias.