
E-mail marketing
Una de les eines de màrqueting més utilitzades per la seva efectivitat, senzillesa i baix cost és el correu electrònic. L’enviament regular de newsletter és una magnífica opció que et permetrà fidelitzar la cartera de clients. Això sí, hi ha un risc associat a aquesta acció i que té com a conseqüència la baixa per part de l’usuari i per tant del teu client. En les notícies immobiliàries hem recopilat uns consells per evitar-ho.
I és que, encara que és cert que no és fàcil aconseguir una taxa baixa en les teves campanyes de newsletter, el que sí es pot fer és reduir aquest índex seguint alguns dels suggeriments que assenyalen els experts al respecte:
1. Personalitza al màxim
Gràcies als programes informàtics és possible enviar correus amb el nom de la persona a la qual ens dirigim. Sens dubte, amb aquesta eina aconseguim un efecte molt positiu, ja que el receptor se sent molt més a prop de l’emissor. És la millor manera d’humanitzar un procés que fàcilment podria caure en un terreny fred i asèptic, fent sentir al client “un més”. No obstant això, la personalització el converteix en únic.
2. Respecta la periodicitat
Normalment, en el moment de la subscripció l’usuari té la possibilitat de triar el ritme amb què vol rebre els correus, i fins i tot el seu contingut, especificant què li interessa i què no. De manera que si prefereix rebre informació sobre pisos de Barcelona cada dues setmanes, hauries de fer cas de la petició. Altrament, el més lògic seria que es donés de baixa immediatament.
3. Continguts de qualitat
No pots “dormir en els llorers”. Estar al dia de les novetats quant continguts és fonamental per mantenir l’interès dels destinataris de la teva newsletter. No oblidis que el contingut “és el rei”. Crea informacions pròpies i fes-te ressò d’aquelles que creguis imprescindibles perquè el teu client estigui al dia dels temes més importants del sector. Això sí, com dèiem abans, respectant els seus gustos i periodicitat.
4. Massiu sí, invasiu no
Enviar desenes de correus no és una cosa dolenta “per se”. Molta gent creu, de manera errònia, que un enviament massiu és el mateix que un enviament d’spam (correu brossa), i no és cert. Per descomptat que pots enviar un nombre elevat de correus. Això sí, tots ells han d’estar justificats i amb adreces correctes. És a dir, que els teus destinataris esperin teu correu.
5. Facilita la renúncia a la subscripció
Així és. Encara que sembli contradictori. És fonamental que el receptor del correu tingui a la vista l’enllaç per poder donar-se de baixa del newsletter. A ningú li agrada comprovar que no ho té fàcil per deixar de rebre un correu que per la raó que sigui ha deixat d’interessar. ¡Posa-fàcil!
Realitzes campanyes de newsletter amb regularitat? Creus que són una bona eina de màrqueting? Comparteix la teva opinió. Ens encantaria conèixer-la.