Sembla obvi que davant aquesta pregunta ningú qüestionaria que saber idiomes no només és útil, és realment necessari per a manejar-te amb soltesa i seguretat en molts àmbits de la vida. ¿Imprescindible? És possible que tant com això, no. No obstant això, el que és innegable és que en el cas de la venda i en concret, la del sector immobiliari, dominar l’idioma de Shakespeare és un plus a tenir en compte. Al blog de les notícies immobiliàries d’Api.cat volem animar-te a que millors teu anglès i per això, et donem alguns dels arguments més convincents.
Raons per parlar anglès
Amb l’arribada del mes de setembre, afloren un cop més els bons propòsits: apuntar-se al gimnàs, menjar de forma equilibrada i … aprendre anglès. Però, ho vam aconseguir? La majoria de les vegades, cal reconèixer que no és així. De manera que aquí van alguns motius més perquè ampliïs la teva cartera de clients entre els angloparlants.
Un dels cursos que pots trobar al mercat és el que imparteix el Centre d’Estudis Immobiliaris de Catalunya, el qual és eminentment pràctic i fa especial èmfasi en millorar el nostre nivell d’anglès en aspectes com ara:
- La redacció d’un anunci publicitari.
- La preparació d’un correu electrònic.
- Atendre trucades telefòniques.
- Concertar visites.
- Atendre clients.
En definitiva, recalca la importància de ser capaç de promoure una venda en anglès de principi a fi. És a dir, des de la posada al mercat del producte (el pis), fins al tancament de l’operació (signatura del contracte d’arres).
Prop del 20% de les compres es fa en anglès
Vols més raons? Aquí van algunes molt pràctiques. Si portes un temps treballant en el sector immobiliari sens dubte sabràs que les compres efectuades pels estrangers arriben any rere any les xifres més importants. Així consta en una de les enquestes publicades per l’Institut Nacional d’Estadística que revela que de juliol de 2014 a juny de 2015 es van vendre a Espanya 382.471 habitatges, el que suposa un 13,3% més que l’any anterior. Però la dada que ens interessa és que d’aquestes adquisicions, 18.551 van ser efectuades per estrangers, la qual cosa va representar un 17,7% del total, a més d’aconseguir 16 trimestres consecutius de pujades interanuals.
En definitiva, sabem que vendre no és una professió senzilla, i que si parlem de pisos, la cosa es complica encara una mica més. Dues raons que ja serien més que suficients per convèncer a qualsevol professional del sector immobiliari. No obstant això, si millorem la nostra formació en anglès, estarem ampliant la nostra cartera de clients de forma gairebé automàtica. El món parla anglès i si nosaltres no ho fem, estarem posant barreres a un segment de la població que està disposat a comprar i vendre béns immobles. Això sí, en anglès.
Creus que és important l’anglès en el sector immobiliari? Penses que tens el nivell suficient per vendre pisos en aquest idioma? Dóna’ns la teva opinió. Ens encantarà conèixer-la.