Que la publicitat és una de les eines que més importància té a l’hora de tirar endavant un negoci, ningú ho posa en dubte. Ara bé, escollir amb encert els canals adequats per donar a conèixer els nostres productes i / o serveis, encara ho és més. En les notícies immobiliàries de Api.cat, conscients d’això, ens centrem en aquesta ocasió en un dels mitjans convencionals més atractius: la televisió. I ens preguntem si la inversió en la realització i difusió d’un anunci a través de la televisió és rendible.
Record de marca
Una de les primeres fites que perseguim amb la publicitat és donar a conèixer el nostre servei al públic objectiu del nostre negoci, en aquest cas, els serveis immobiliaris. Però, una vegada que hem detectat que el públic ja ens coneix, no podem desaparèixer. El següent pas inclou accions destinades a fer de recordatori. I és precisament en aquest marc on la publicitat en televisió es porta les de guanyar. Almenys, és el que conclou un estudi realitzat per Atresmedia Publicitat i Tres14 Research on es demostra que la publicitat a la televisió és la més rendible a l’hora de generar record de marca.
A més, ens ensenya com aquest mitjà manté la ràtio de cobertura en comparació amb la resta.
Rendiment i rendibilitat
Quan un agent immobiliari està preparant el pla de màrqueting que s’implementarà al llarg dels propers mesos en la seva agència, un dels apartats més importants serà el de les accions de publicitat i, dins d’aquest, el seu rendiment i rendibilitat. El retorn de la inversió en aquesta partida de vegades és difícil de quantificar. Sobretot quan s’ha fet en premsa, ràdio o televisió.
No passa el mateix a Internet, mitjà que permet mesurar els resultats de les campanyes de publicitat empreses de manera immediata, la qual cosa garanteix en gran mesura arribar a conclusions encertades i un retorn de la inversió bastant elevat, o almenys, previsible.
Què passa en l’àmbit de la televisió?
Llançar-se a món de la televisió sol donar cert temor. La qual cosa és comprensible, donada la inversió que representa en comparació amb altres mitjans. No obstant això, els experts solen atribuir a aquest canal un valor ressenyable. És a dir, facilitar el recordatori de marca.
I és que l’ideal, a l’hora de preparar un pla de mitjans és diversificar els suports on volem que tingui presència el nostre negoci, ja que, cada un d’ells serà l’idoni en funció del nostre objectiu i de les característiques pròpies de cada mitjà .
Partint d’aquesta premissa i recollint els resultats obtinguts en l’estudi esmentat, les conclusions són clares: la televisió destaca per ser el mitjà més eficaç pel que fa a la seva notorietat. El 81% de la notorietat multimèdia se l’emporta aquest mitjà, sent el que millor treballa tant en el curt com en el llarg termini, on hi ha una major conservació dels efectes de la inversió.
Creus que és una bona idea anunciar el teu agència i els seus serveis en una emissora de televisió local? Comparteix la teva opinió. Ens encantaria conèixer-la.