Més llenya al foc per al debat sobre l’energia a Espanya. Segons un estudi de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), el 25% de les llars espanyoles es declaren insatisfetes amb el seu servei d’electricitat. T’hi sents identificat? T’expliquem quins són els motius al blog de notícies immobiliàries d’Api.cat
És el primer “Panell de Llars” que ha realitzat la CNMC, una nova iniciativa que consisteix en la recollida d’informació dels usuaris mitjançant enquestes semestrals, el processament de factures dels serveis i l’organització de grups focals. L’objectiu és conèixer millor l’opinió dels consumidors sobre diversos sectors, en aquest cas el de l’energia.
Entre els resultats d’aquest primer panell, corresponent al primer semestre de 2015, destaca el fet que el 24,6% de les llars espanyoles es declara poc o gens satisfetes amb el seu servei d’electricitat. Li segueix un 17,4% d’insatisfets amb el servei d’internet i un 16% d’insatisfacció amb el servei de gas.
Entre les llars que es declaren insatisfetes amb el servei elèctric, el preu és el principal motiu. Concretament, un aclaparador 92,2% de les llars insatisfetes amb el seu proveïdor d’electricitat opina que el servei és car. No és d’estranyar si tenim en compte que el preu de la llum que paguen les llars espanyoles ha augmentat un 52% des de 2008, un increment que duplica al de la mitjana de la Unió Europea en aquest mateix període. Com a conseqüència, ja som el quart país d’Europa amb l’energia més cara, per darrere de Dinamarca, Alemanya i Irlanda.

Panell de Llars de la CNMC
Més de la meitat dels enquestats considera que les factures d’electricitat o les tarifes no són clares; i gairebé un 43% creu que la informació sobre les condicions del contracte o del servei no és completa. En canvi, la falta de qualitat del servei de l’electricitat és citada per menys llars: un 22,5%. Els resultats de gas natural segueixen un patró similar, encara que, en general, amb millors resultats que l’electricitat.
I tu, estàs satisfet amb el teu servei elèctric?
Foto: BIT Comunicació
Gràfic: CNMC