La venda d’habitatges es reanima. Així ho mostren les últimes dades estadístiques. Des que una persona veu l’anunci per comprar un pis a Girona fins que finalment ho compra existeixen diverses fases. A Api.cat, ens parem a la primera: Per on arriben els compradors d’habitatge? Un estudi de la NAR, l’associació d’agents immobiliaris d’EUA, cita tres procedències: portals immobiliaris, els agents immobiliaris i els anuncis de premsa.
D’on procedeixen els compradors d’habitatge?
L’estudi de la NAR, basat en informació de més de 15.000 webs immobiliàries, conclou que un 43% dels clients la cerca en internet a través dels portals immobiliaris, un 33% s’assessora mitjançant un agent immobiliari i un 9% ho fa pels anuncis de premsa. L’equació bàsica anunci més car és igual a més rapidesa en la venda no sempre funciona. Abans de triar la plataforma de promoció, és necessari analitzar l’eficàcia en funció del cost que ha tingut. Quants contactes s’han realitzat amb el que s’ha pagat?
- Portals immobiliaris
Aquest mitjà per posar els anuncis s’ha convertit en la referència per als compradors d’habitatge. L’avantatge dels portals immobiliaris, com el cas d’Api.cat, és que proporcionen molta informació dels habitatges, ja que l’acompanyen amb imatges i vídeos. Abans, parlàvem de la importància dels contactes. Els portals immobiliaris generen una oferta especialitzada, en la qual demanda dels compradors d’habitatge s’adapta a les nostres propietats.
Els anuncis als portals immobiliaris donen la llibertat de crear el teu propi anunci, però darrere pots comptar amb l’assessorament d’un agent immobiliari. Com ja hem explicat algunes vegades, l’anunci ha de ser breu, concís i acompanyat de fotografies.
- Agent immobiliari
En el procés de compra d’un habitatge, influeixen diversos factors: el preu, la ubicació o l’estat de l’immoble. Però també la intervenció de l’agent immobiliari. Què pot aportar com a professional? Primer de tot, el coneixement del sector. A més, l’experiència et pot servir com a ajuda en el procés d’elecció de compra. A més, des del punt de vista personal, un agent immobiliari et comenta, assessora i recomana. Finalment, també t’allibera de tràmits, normatives i burocràcia.
- Anuncis de premsa
Els anuncis clàssics d’habitatges en premsa tenen un cost més elevat que els inclosos als portals immobiliaris i la seva eficàcia depèn molt de l’abast de la publicació. Aquest tipus de plataforma ofereix poca informació sobre l’habitatge en una primera lectura. Seguint la terminologia anterior, generen contactes poc qualificats, ja que s’interessaran per l’anunci compradors que no busquen exactament el que oferim. Per millorar l’eficàcia, convé escollir publicacions especialitzades i locals.
Aquest és l’anàlisi que fem des d’Api.cat de la procedència dels compradors d’habitatge. I tú, on acudiries si vols informació sobre un immoble?
Foto 1: Inmoblog
Foto 2: Rankia