
Una parella buscant piso
Què és el que valora un propietari del seu agent immobiliari? Quins són raons el porten a contractar els serveis d’un API? o Quins passos segueix el comprador d’un habitatge? són algunes de les preguntes que resol un dels últims estudis realitzats per l’Associació d’Agents Immobiliaris de Estats Units (NAR, National Association of Realtors). L’agrupació publica anualment un estudi sobre el perfil del comprador d’habitatge i, encara que la realitat immobiliària nord-americana no és la mateixa que l’espanyola, la veritat és que molts dels seus dades sobre els hàbits dels compradors ens són d’utilitat. Vegem alguns d’ells.
Trobar l’habitatge perfecta
Tot i que, a priori, un podria pensar que el més complicat per al comprador d’un immoble podria ser la dificultat per comprendre els aspectes jurídics dels documents i tràmits de la compravenda, la veritat és que segons l’estudi, la majoria de els compradors manifesten que el que més els costa és trobar l’habitatge adequat. I, en aquest punt, on més valoren la professionalitat de l’agent immobiliari.
Vegem algunes xifres al respecte:
- Pel 42% dels compradors, el primer pas que van prendre va ser mirar Internet propietats a la venda, mentre que un 14% primer van contactar amb un agent immobiliari.
- El 78% van qualificar com a molt útil la font d’informació procedent del seu agent. Les webs immobiliàries milloren aquesta percepció fins al 82% dels casos.
- Un 87% dels compradors que van usar Internet, van trobar les fotografies molt útils.
- De mitjana la recerca s’allarga per 10 setmanes i es visiten unes 10 habitatges.
- El comprador que va usar mitjans tradicionals (off line) de cerca, va trigar 5 setmanes i va visitar només 5 habitatges.
- El 59% dels compradors va trobar satisfactori seu procés de recerca.
Comprar a través d’un agent immobiliari
L’estudi també revela les raons que, en general, porten el comprador a contractar els serveis d’un agent immobiliari, així com el seu grau de satisfacció. Vegem quins són aquests motius i els seus percentatges:
- El el 87% van comprar el seu habitatge a través d’un agent immobiliari, mentre que un 8% ho van fer directament del constructor o de l’agent d’aquest.
- El 53% reconeix que l’assessorament professional per trobar l’habitatge que buscaven, els ha ajudat.
- 41% dels compradors van contractar a un agent perquè els ho van recomanar amics, veïns o familiars.
- 7 de cada 10 van entrevistar a un sol agent en el seu procés de cerca.
- El 88% tornaria a treballar amb l’agent o el recomanaria als seus coneguts.
T’ha resultat útil? Creus que les dades de la NAR es poden extrapolar a la realitat espanyola? Dóna’ns la teva opinió. Ens encantaria conèixer-la.
Foto: BIT Comunicación