Els nostres amics en parlen. Els nostres col·laboradors en parlen. Fins i tot el porter del nostre edifici ens ha preguntat! I és que tothom vol saber si tenim perfil a LinkedIn. Per què? Perquè funciona.
Segons un estudi presentat per la consultora Social Centered Selling el 2012, 3 de cada 4 venedors que van utilitzar les xarxes socials de manera sistemàtica en la seva estratègia comercial van obtenir millors resultats que aquells que no ho van fer. LinkedIn ens facilita un networking molt efectiu , la qual cosa ens pot ajudar a vendre . Tenim exemples en totes les esferes de negoci, inclòs el mercat immobiliari.
Xavier Tió, de Finques Turó, va decidir obrir un perfil a LinkedIn a principis de 2013 després d’assistir a diverses xerrades sobre xarxes socials en què s’insistia sobra la importància de l’ús de LinkedIn com a eina per obtenir nous i valuosos contactes en l’àmbit professional. Sorpresa majúscula: abans d’un mes, havia venut un pis.
” Un bufet d’advocats i economistes tenia un client mexicà que volia comprar un pis a Barcelona ciutat. Fent una recerca a LinkedIn van donar amb el meu perfil i es van posar en contacte amb mi. Unes setmanes després, ja havia signat la compravenda d’un immoble al carrer Sant Gervasi de Cassoles de Barcelona “, explica Xavier.
No cal dir-ho, va Xavier entendre la necessitat d’estar present a les xarxes socials per impulsar la venda de pisos i destaca la importància de crear un perfil adequat a LinkedIn perquè els nostres potencials clients puguin arribar a nosaltres. “M’he preocupat d’ampliar i millorar tota la informació que apareix al meu perfil i he multiplicat els meus contactes, de manera que ara rebo moltes més peticions de clients”, assegura.
Llavors, a què estàs esperant per formar els col·laboradors de la seva agència immobiliària en l’anomenat ” social selling”? Utilitzar les xarxes socials com a part del procés de venda pot ser la inversió que representi aquest salt qualitatiu que estàs esperant. Qui sap, potser aquest lloguer a Igualada que tant se’t resisteix o la venda d’aquest pis a Figueres que sembla impossible està més a prop del que penses si li poses imaginació.
Guillem Recolons, assessor de marca personal i soci de Soymimarca, revela que “vendre sense vendre pot ser la forma més eficaç d’aprofitar el potencial de les xarxes socials”. Per començar, Guillem considera que tot professional hauria de tenir un perfil a LinkedIn.
Des d’Api.cat, volem ajudar-te a vendre pisos i per això et donem les passes per crear un perfil a LinkedIn amb èxit:
1. Introdueix els elements fonamentals en el perfil bàsic. Imprescindible, una fotografia (i, si pot ser, que sigui la mateixa fotografia que fas servir a la resta de xarxes socials, perquè facilitarà el teu reconeixement). També hauràs d’incloure lògicament el teu nom i cognoms. Sembla obvi, però és important que, com hem dit abans, coincideixin amb els que utilitzes per a la resta de xarxes socials. Inclou el teu títol professional i el teu càrrec usant les paraules clau (més endavant t’explicarem quines són per al sector immobiliari). Facilita les teves dades de contacte. Redacta un extracte amb la presentació de la teva empresa, el missatge principal i no oblidis incloure les famoses paraules clau perquè qualsevol usuari que busqui un agent immobiliari pugui arribar a tu amb facilitat.
2. Facilita la informació sobre les empreses amb les que has treballat i la formació que has cursat. Sigues concís, inclou descripcions de les empreses i la pàgina web. Com més informació posis a disposició de l’usuari, millor.
3. Intenta aconseguir que alguns dels teus clients que també estan a LinkedIn et recomanin. Aquesta és una de les grans armes d’aquesta xarxa social, no la desaprofitis!
4. Participa activament en els grups més importants del sector immobiliari i aprofita les oportunitats de networking que t’ofereixen. “LinkedIn ens permet adherir-nos a grups de debat. Alguns tenen més de 100.000 membres. Aquests grups tenen una doble finalitat: per una banda podem mantenir-nos al dia de les novetats del nostre sector, i per una altra, molt important, podem trobar potencials clients (grups de networking)”, assegura Guillem.
5. Familiaritza’t amb la cerca avançada i extreu tot el seu potencial. Com? Just a la dreta del botó de cerca ens apareix una opció avançada que permet introduir variables per trobar a qualsevol persona que estigui en la nostra xarxa (1r, 2n i 3r nivell).
6. Defineix el teu posicionament i publica informació valuosa per a la comunitat. En aquest sentit, Guillem recorda que “una de les apostes fortes de LinkedIn és que” premia “als professionals que comparteixen informació de valor. Així que, en aquest cas, no siguis un mer observador: sigues part activa”.
7. Aprèn a fer contactes. “Quan cliquem al botó de contactar no sempre és fàcil que LinkedIn ens enviï la invitació. Si no és algun col·lega o excol·lega d’estudis o de treball, si no és algú amb algun grup en comú, ens costarà arribar. Però hi ha fórmules”, explica Guillem.
8. Tradueix el teu perfil a altres idiomes i no perdis oportunitats de negoci. “Si un inversor estranger ens busca i no tenim perfil en anglès o francès… ens abandonarà. Oportunitats així no es poden perdre”, conclou Guillem.
Finalment, aquí tens algunes de les paraules clau que pots utilitzar al teu perfil per estar present en les recerques: gestió immobiliàri, patrimoni immobiliari, API, agent propietat immobiliàri, AI, agent immobiliari, col·legiat immobiliari, associat immobiliari, lloguer pisos, lloguer naus, lloguer locals, lloguer despatxos, lloguer cases, compravenda pisos, compra naus, compravenda locals, compravenda despatxos, compravenda cases, nom i cognoms, nom de l’empresa, contracte compravenda, contracte, lloguer, mediació immobiliària, etiqueta energètica, Barcelona, Catalunya, capital immobiliari, oportunitats immobiliàries, Real Estate, sector immobiliari, expert immobiliari, empresa immobiliària, Finque …
Un cop hagis completat el teu perfil i t’hagis adherit als grups que més t’interesse , et queda el més difícil, no t’enganyarem. I és que mantenir una participació activa en qualsevol xarxa social representa una inversió de temps important. Tot i això, els resultats et sorprendran… i en poc temps t’estaràs preguntat per què no vas decidir entrar abans a LinkedIn.